Segueix-nos a les xarxes socials:

El desencant de Russian Red

La cantant madrilenya acaba d'enregistrar el seu quart disc d'estudi, «Karaoke», en el qual després d'uns anys allunyada de la música versiona temes de bandes com Queen, The Pretenders o Tears for fears que l'han influït en la seva carrera

El desencant de Russian Red

Russian Red va arribar a la música per amor a un home, usant les seves cançons per conquistar-lo, i per amor a un altre la va abandonar a la meitat d´una gira internacional fins que, uns anys després, ha retornat amb Karaoke, un nou disc en el qual retroba la seva veu a través de veus alienes. «M´havia desencantat una mica de la música», reconeix a la primera de canvi Lourdes Hernández (Madrid, 1985), la dona al darrere del pseudònim artístic d´un dels valors més puixants de la música alternativa espanyola, en una conversa pel llançament del seu quart treball d´estudi. La seva fugida del negoci, explica, va arribar quan va conèixer al seu marit, l´empresari immobiliari Zach Leigh, i va decidir «comprometre´m amb aquesta veritat». Amb una vida laboral i emocionalment estable ja no donava per a més aquell brollador compositiu de la «noia amb el cor trencat» que va il·luminar I love your glasses (2008), Fuerteventura (2011) i Agent Cooper (2013) .

Per aquell temps la música «era tot el que feia i podia complir els terminis de lliurament». Però després, en una exploració de si mateixa, va començar a dividir el seu temps entre altres facetes, com la d´actriu (a l´espera de projectes) o, sobretot, la de gestora d´una antiga església de Los Angeles reconvertida en espai per a esdeveniments. «Per a mi la música ara és molt més impuls i necessitat que ofici. Aquesta també ha estat la meva recerca en aquest impàs: què vull fer en la música i com», explica Hernández, que considera que «de tant en tant cal qüestionar-se les coses per tornar amb més força».

Sense una multinacional a sobre que li marqués els temps, han estat dos anys els que ha necessitat per forjar Karaoke (Holy Corb), autoeditat, produït pel seu cunyat, Aaron Leigh, i per la seva exparella, Brian Hunt, i integrat per versions de temes que componen el seu ADN musical, del Shout de Tears for fears a Don´t you want me de The Human League. «Vaig complir 30 anys i de sobte em qüestionava la necessitat d´explicar les meves històries. Aquestes cançons m´ajudaven a canalitzar les emocions, l´energia i necessitat de cantar com si fossin les meves pròpies composicions», indica.

El títol és «un gest de complicitat irònic» a una estètica que «li treu importància al fet de posar-se davant d´una cançó de Queen, per exemple», comenta l´artista, que tambéva portar al seu terreny el I want to break free de la banda de Freddie Mercury.

Un karaoke va ser, a més, el lloc on van començar a forjar-se aquestes cançons i l´espai que va començar a freqüentar quan fa anys va fixar la seva residència a Los Angeles. «No coneixia a ningú i aquest era un lloc on em podia trobar sovint amb la mateixa gent fent una cosa que era meva, cantar, com un element d´arrelament», rememora.

En els seus nous temes pot apreciar-s´hi el «refregit» de totes les influències de joventut, sobretot les directes, en composicions dels anys 80 i 90 (com All that she wants de Ace of Base), i les heretades de les escoltes d´altres, per exemple les maternes, per aquest motiu en el seu I´ll stand by you de Pretenders s´hi percep un cert influx de Mina. «Ja no s´escolten tornades així. Quan et fas gran, experimentes la música d´una altra manera i no s´aprèn el mateix d´una cançó pel que fa a sentiments. Això era com un intent desesperat de recuperar aquestes sensacions», afegeix. A més de tornar a l´estudi de gravació, Russian Red també ha recuperat les actuacions en directem i en els últims dies ha actuat a Madrid i a Barcelona.

Prem per veure més contingut per a tu