Marc Coma i Carlos Sainz manen al Dakar després de dues etapes
El pilot de KTM ahir va ser dissetè, però manté 13 minuts de marge sobre Cyril Despres
Durant la segona etapa del Dakar que es va disputar ahir, ahir Marc Coma va perdre uns minuts però segueix a dalt de tot de la classificació, igual que Carlos Sainz, qui ahir es va posar líder.
El madrileny de Volkswagen va guanyar l'etapa que anava de Rosa de la Pampa a Puerto Madryn de 237 quilòmetres, per davant del fancès Stephane Peterhansel (Mitsubishi) i del seu company d'equip Giniel de Villiers. Per la seva banda Nani Roma (Mitsubishi) es va classificar en quarta posició a 2:48. Sainz és líder amb 2:19 de marge sobre De Villiers i 3:51 respecte a Peterhansel. Nani Roma es cinquè a 5:42.
En la categoria de dues rodes, Marc Coma manté el lideratge en la classificació general després de la segona etapa malgrat que ahir només va marcar el dissetè millor temps a 12:27 minuts del guanyador, l'holandès Frans Verhoeven. Verhoeven va recórrer els 237 quilòmetres cronometrats en 2h.48:14 i se situa al segon lloc de la general a 13:47 minuts de Coma, mentre que el francès Cyril Despres va esmenar la mala actuació que va tenir en l'etapa inaugural i va ser el segon classificat a 41 segons de l'holandès.
Per la seva banda, Jordi Viladoms va aconseguir una meritòria quarta posició en l'etapa, a 1:33 minuts del primer classificat, i ocupa l'onzena plaça en la general a gairebé mitja hora de Coma.
L'etapa més dura
La d'ahir va ser l'etapa més llarga del raid, amb 837 quilòmetres en total repartits entre una especial inicial de 237 quilòmetres i uns eterns 600 quilòmetres d'enllaç entre Santa Rosa de la Pampa i Puerto Madryn, a la patagònica província de Chubut.
El tram cronometrat va ser bastant similar al de l'etapa d'abans d'ahir, amb pistes ràpides de sorra i terra, i amb uns llargs quilòmetres d'enllaç sobre asfalt amb arribada a Puerto Madryn, on esperava una gran afluència de públic.
La tercera etapa del ral·li depara als pilots una especial de 600 quilòmetres amb final a Jacobacci, on el més destacat serà el canvi de terreny, ja que els terrenys llisos deixaran pas a uns sòls ondulats i més cansats pels pilots.