Segueix-nos a les xarxes socials:

La tecnologia permet a les ONGs salvar i millorar vides

?Les organitzacions sense ànim de lucre se serveixen de les dades per ser més eficients

Les dades personals solen ser actualitat pel mal ús que les empreses en fan en la seva recollida, emmagatzematge i tractament. No obstant això, la recollida d'aquestes dades pot servir no només per millorar les condicions de vida de les persones sinó també per arribar a salvar-les. Amb la popularització dels telèfons mòbils, les organitzacions sense ànim de lucre han començat a desenvolupar la seva tasca d'ajuda a la societat servint-se de les dades. Així, Creu Roja ha adaptat el seu servei de teleassistència, nascut fa tres dècades, convertint-lo en Teleassistència mòbil. Prop de 120.000 persones utilitzen aquest servei en les seves diferents versions, que assisteix persones grans; persones amb discapacitat auditiva, física i/o visual; persones convalescents d'accident o operació; persones amb deterioració cognitiva; dones víctimes de violència de gènere, etc.

El director de Serveis Tecnològics Digitals de Creu Roja, Carlos Capataz, assegura que aquestes eines són les que «més dades generen», i detalla que registren prop de 10 milions de posicions mensuals.

Per altra banda, l'ús de la tecnologia aplicada a la salut i el desenvolupament d'aplicacions va en augment a escala mundial, per exemple, en registres mèdics electrònics, aplicacions mòbils, telemedicina, drons, robots, anàlisi de Big Data o biomètriques. Metges sense Fronteres també intenta aprofitar la tecnologia en benefici dels seus pacients i treballa en sistemes electrònics de registre de dades i en el desenvolupament d'aplicacions per millorar l'atenció a les persones més desfavorides.

Prem per veure més contingut per a tu