Segueix-nos a les xarxes socials:

HELENA SUBIETAS · Gerent de Selective Distribution Brands

«Encara que sembli contradictori, en el món de la cosmètica els alts càrrecs són ocupats per homes»

La passió per la seva feina i l'amor van portar la barcelonina Helena Subietas a crear fa vuit anys el centre Selective Distribution Brands a la ciutat de Girona

«Encara que sembli contradictori, en el món de la cosmètica els alts càrrecs són ocupats per homes»

Com va sorgir la idea de crear el seu propi negoci?

Va ser espontani. Em vaig enamorar d´un gironí i després de viure tota la vida a Barcelona vaig venir a viure a Girona. Estava treballant com a directora comercial per a Espanya de la marca cosmètica Natura Bissé Internacional. Quan els vaig dir que plegava em van oferir la possibilitat de ser la distribuïdora oficial de la marca a la província de Girona. I així vaig crear l´empresa Selective Distribution Brands. Més tard, també vaig agafar la regió de les Illes Balears.

Què oferiu a Selective Distribution Brands?

En l´actualitat distribuïm quatre marques de cosmètica a Girona i a les Illes Balears que són Natura Bissé, St. Tropez, Coola i SpaRitual. Tenim tres canals de venda: perfumeries, centres d´estètica i hotels-spas. En qualsevol dels segments treballem amb clients de classe mitjana-alta.

Al llarg de la seva trajectòria s´ha trobat amb algun entrebanc pel simple fet de ser dona?

Amb alguns. Quan vaig arribar a Natural Bissé Internacional, allà la directora general és una dona i el 90% de la plantilla són dones. Això en el sector de la cosmètica és un fet absolutament excepcional, no només a Espa­nya sinó en qualsevol país. Abans d´arribar en aquesta empresa, en altres companyies era complicat que una dona ocupes un càrrec d´alta responsabilitat. Podies arribar a ser cap de vendes d´una zona, però arribar a ser directora general era improbable. El món de la cosmètica, encara que sembli una contradicció, les posicions directives encara avui en dia la majoria són ocupades per homes.

Vostè és l´excepció que confirma la regla.

Sí, mai de la meva vida m´hauria imaginat arribar fins on he arribat. Recordo que quan tenia uns trenta anys pensava que si arribava a ser directora comercial d´una marca de cosmètica, seria la dona més feliç del món. Quan ja vaig ser cap de vendes d´Espanya ja va ser tot un èxit i ara portant un negoci com aquest encara més.

Quina és la clau del seu èxit?

La gran passió que sento per la meva feina i l´ampli coneixement del sector i del que volen els clients. A Selective Distribution Brands basem molt el nostre servei en la formació, en la promoció al punt de venda i que l´equip comercial no vagi únicament a vendre, sinó que faci un assessorament al client. No és una venda, sinó un acompanyament al client.

És la conciliació laboral i familiar un entrebanc per a una dona empresària?

Jo no m´he trobat cap entrebanc. Al centre som sis dones i donem totes les possibilitats perquè puguin compaginar perfectament la seva vida laboral i familiar. Flexibilitat d´horaris, mitja jornada o horari intensiu són alguns dels recursos que els oferim.

Quin consell donaria a aquelles dones que volen crear un negoci?

Només pel fet de ser dona has de demostrar molt més que un home, lamentablement. I per tant, has de fer de la teva professió la teva passió. Has de dedicar-li molt de temps i passió, almenys els primers anys.

Què falta per normalitzar els èxits d´una dona empresària?

Falta que hi hagi més dones empresàries i que s´organitzin més actes com l´eWoman.

Prem per veure més contingut per a tu