Tot i l'escassa audiència que Operación triunfo ha aconseguit durant tota la setena edició -la més baixa des que el concurs s'emet a Telecinco-, el talent show es va imposar dimarts com a primera opció de la nit en la seva gran final. Amb un 19% de share, el concurs va ser seguit per 2.268.000 espectadors, testimonis tots ells de com l'asturià Mario es convertia en el guanyador d'OT 2009.

En l'últim programa de la temporada, Gestmusic ho va donar tot. Tots els participants de la setena edició van ser-hi presents i van participar amb les seves cançons. Però les actuacions conjuntes dels "triunfitos" i tres intervencions de cada finalista (Mario, Brenda i Jon) no van aconseguir enganxar els seguidors habituals del programa. De fet, la d'aquest dimarts va ser la final menys vista de la història d'OT.

Així, l'espai presentat per Jesús Vazquez va perdre mig punt respecte a la gala de la setmana passada, quasi res si es compara amb els més de 15 punts de quota de pantalla que diferencien aquesta gala final amb l'emesa el 2008, que van veure 4.284.000 de persones (34,4%).

Tot i així, Telecinco va liderar el late night tot i que no el prime time, una franja que ha estat molt renyida entre totes les cadenes. Españoles por el mundo (La 1) va obtenir un 17,2% de quota de pantalla i més de dos milions i mig d'espectadors en la seva estrena. El va seguir la programació d'Antena 3, que va aconseguir reunir 2.242.000 espectadors (16,6%) per veure El peliculón protagonitzat per Bruce Willis, Lágrimas al sol. Molt bona acceptació va tenir també la segona part del film Los Jackson, que va emetre Cuatro. El 13,3% de quota de pantalla i 1.602.000 espectadors van optar per aquesta cadena.