Han estat 28 anys i 1.456 números arribant al quiosc com a únic setmanari escrit en valencià, però l'heroica aventura empresarial iniciada el 1984 per l'editor Eliseu Climent va patir ahir una estocada simbòlica. A la pàgina 7 de l'últim exemplar de la revista, i sota l'indicatiu títol "El Temps, segona època", l'editor de la publicació signa un article on anuncia que "durant les properes setmanes, El Temps només arribarà als lectors per via de subscripció -tant en paper com a digital-, i abandonarà temporalment els quioscs".

Mai abans havia faltat El Temps a la seva cita als quioscs de la Comunitat Valenciana, Catalunya i Balears. Però, segons argumenta Climent en la seva carta oberta, "tot un seguit de condicionants nous que tenen a veure amb la crisi en general i amb el model de negoci periodístic en particular fan aconsellable obrir una nova etapa per al setmanari". Aquesta "segona època" suposarà l'obertura de l'accionariat de la revista, actualment controlat al 100% per Edicions del País Valencià, SA (propietat d'Eliseu Climent).

En aquest sentit, anuncia l'editor, "Edicions del País Valencià ha iniciat un procés d'obertura accionarial que culminarà -en el curs dels propers mesos- en una nova estructura de la propietat, més sòlida i capaç d'afrontar reptes que mai s'havien vist en el camp dels mitjans de comunicació". Sense presència física als quioscs -amb la repercussió publicitària que això comporta- i amb nous accionistes darrere la capçalera, s'obre un període d'incertesa. Sobretot per les retallades que està aplicant en totes les àrees el Govern de CiU, històric finançador (a través de subvencions) de les iniciatives empresarials d'Eliseu Climent, entre elles El Temps.

La reestructuració també afectarà l'estructura interna de l'empresa, "començant pel nomenament d'un director general". Aquest nou directiu, el nom del qual de moment es desconeix, entrarà en funcions el proper 1 de juny i serà "l'encarregat de pilotar la renovació, tant del setmanari com de l'empresa editora", assegura Climent. El procés de redefinició de la històrica capçalera valenciana, gran pedrera de periodistes, "tindrà diverses fases" i "requerirà sacrificis inevitables", com el de la "limitació de la distribució als punts de venda". Malgrat tot, subratlla l'editor, ?seguiran vigents "els mateixos objectius que en la primera època", i El Temps es dotarà de "les eines adequades per a una travessia més complicada que mai", conclou.