Un informe elaborat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) respecte del tractament de les notícies sobre violència masclista revela que les informacions sobre sensibilització d'aquesta xacra s'han duplicat des del 2007 i han superat en temps les relatives a les agressions. El CAC va analitzar les informacions sobre violència masclista en els informatius de quatre cadenes de televisió catalanes, concretament TV3, TVE Catalunya, 8tv i Barcelona TV en el període entre l'octubre i el desembre del 2013 i les va comparar amb informes precedents elaborats en els anys 2002, 2004, 2007 i 2010.

La novetat més destacada de l'informe del 2013 és que més d'un terç (el 35,7%) del temps dedicat a cobrir informació sobre la violència masclista tenia com a temes els programes socials i de sensibilització per lluitar contra aquesta xacra i les notícies relatives al Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència cap a les Dones. Si es compara amb els estudis d'anys anteriors, es comprova que les informacions sobre sensibilització han experimentat un increment notable i sostingut entre el 2007 i el 2013, període en què s'ha duplicat el percentatge dels temps dedicats a aquestes notícies, tal i com va informar ahir el Consell de l'Audiovisual.

Malgrat aquesta millora, el CAC assenyala en el seu informe que l'estructura temàtica de les informacions sobre violència masclista està dominada per la crònica de successos, que inclou les notícies sobre les agressions, la crònica judicial i els casos d'explotació sexual. Aquest grup comprèn el 57,5 % del temps total. L'informe afegeix que les notícies sobre agressions suposaven el 41,1% del total l'any 2002, mentre que el 2013 el percentatge va baixar fins al 23,9%.