Segueix-nos a les xarxes socials:

Editorial

Pot esperar l'aeroport hipòtesis sense concretar?

Des de la Generalitat, després de veure amb preocupació la reacció d'importants sectors de la societat gironina davant la retallada de vols de Ryanair, es confia a reconduir el tema a partir d'una renegociació amb Ryanair, de la implantació del nou model aeroportuari a finals ?d'any i de la capacitat de reduir les taxes de l'aeroport de Girona. El problema és que estem parlant d'hipotèsis, del que molts consideren que hauria de ser i no és, mentre les decisions que no es prenen avui en el món econòmic i empresarial ja no són recuperables. És cert, com recordava Germà Bel, un dels principals experts en infraestructures, en una entrevista al Diari de Girona que les taxes són "artificialment baixes a Madrid i Barcelona i artificialment altes a Girona". Aquesta discriminació, pensada en el seu dia per beneficiar Iberia, permet que Espanya sigui l'únic país en el qual Ryanair opera en aeroports principals (Madrid i Barcelona). També és cert que la gestió centralitzada d'Aena és una anomalia en el sistema aeroportuari europeu on predomina la concessió privada o mixta. També és cert que un aeroport no pot dependre d'una sola companyia, però no ho és menys que des de fa anys s'han explorat altres alternatives i totes han fracassat. No hi ha alternativa a Ryanair a Girona, com no n'hi ha a la majoria d'aeroports secundaris d'Europa. La Generalitat ha llançat el globus sonda de Spanair, però, més enllà del vol Girona-Madrid, algú es creu seriosament que la companyia que presideix Ferran Soriano està en condicions de cobrir les més de 60 rutes de Ryanair quan prou feina té per sobreviure a l'aeroport del Prat? Per tant, totes aquestes propostes alternatives estan molt bé i alguna hauria de cristalitzar pel bé del futur del transport aeri a l'estat espanyol. Ens referim al canvi de model de gestió i a l'aplicació d'unes taxes justes. Tot és susceptible de ser canviat i millorat, però mentrestant què? Aquest present és el que han de resoldre la Generalitat i les institucions gironines per evitar que les teranyines tornin al vestíbul de l'aeroport de Girona.

Prem per veure més contingut per a tu