Segueix-nos a les xarxes socials:

Escola bressol permanent

És cert que la recerca és un àmbit molt específic. I, sovint, de tan específics, ni tan sols s'entenen els noms dels grups de recerca. Tanmateix, vull parlar d'una excepció: el grup Lifelong Kindergarten, que ve a ser una cosa així com "escola bressol al llarg de la vida". És un grup del prestigiós Massachussets Institute of Technology (MIT) de Boston. El seu objectiu consisteix a desenvolupar, inspirats en les metodologies de les escoles bressol, noves tecnologies perquè estudiants de totes les edats segueixin aprenent a través d'un procés de dissenyar, crear, experimentar i explorar.

El seu director, Mitch Resnick, ens explicava -sense abandonar un somriure captivador en cap moment- que creuen que és molt important per a tots els infants, de tots els orígens, créixer sabent com dissenyar, crear i expressar-se. S'inspiren -deia- en les formes en què els nens aprenen a l'escola bressol: quan creen imatges amb pintura de dits, aprenen com els colors es barregen o creen castells amb blocs de fusta, aprenen sobre les estructures i l'estabilitat.

Un dels seus productes més coneguts és Scratch, un llenguatge de programació per als infants. De fet, aquest dissabte se celebra a tot el món l'Scratch day. A Catalunya i altres llocs de l'Estat s'hi pot participar a través de les seus de la UOC.

L'investigador Philipp Schmidt -que somreia amb els ulls fins i tot prenent cafè- ens recordava els principis de les 4 Ps en els quals es basen: Projects (treballar per projectes), Peers (col·laborar amb els teus iguals és constructiu), Passion (la motivació és clau per aprendre) and Play (l'experimentació i arriscar-se és important).

Jo de gran vull anar a l'escola bressol!

Prem per veure més contingut per a tu