Segueix-nos a les xarxes socials:

Jocs productius

L'atractiu de la indústria dels videojocs ha fascinat responsables d'empreses i institucions de tot tipus, els quals intenten traslladar-ne la lògica a contextos que, aparentment, són aliens a la seva dinàmica. Això és la «gamificació» o «ludificació», pràctica que es beneficia d'avenços com la realitat virtual, la intel·ligència artificial, el big data i un llarg etcètera en el qual figuren de manera destacada els dispositius mòbils i les xarxes socials.

Els jocs fomenten el pensament creatiu, redueixen les barreres que instauren les normes rígides i trenquen rutines de comportament establertes. Amb aquesta activitat, se segueixen regles pròpies i es generen experiències inèdites. Aquestes característiques han convidat a estendre allò lúdic a processos productius i comercials. Així, mentre s'evadeixen davant de pantalles d'ordinadors, tauletes, consoles i telèfons intel·ligents, directius i treballadors estan innovant. I, sovint, sense ser-ne conscients.

En aquest entorn, els analistes es refereixen a «la gestió d'idees» necessària perquè les persones a les quals se'ls acudeixen solucions els puguin donar forma. Molts col·lectius comencen amb una plataforma virtual en què comparteixen continguts a canvi d'algun premi o recompensa. Els punts en joc no tenen un valor monetari, però sempre són un estímul. El que fan els jugadors és divertit, encara que el propòsit sigui seriós.

Prem per veure més contingut per a tu