Segueix-nos a les xarxes socials:

L'aeroport de Girona és el que perd més turistes internacionals de l'Estat fins al març

L'arribada de passatgers a Vilobí d'Onyar en línies 'low cost' va baixar un 11,2%

L'aeroport de Girona és el que perd més turistes internacionals de l'Estat fins al marçdiari de girona

Durant el primer trimestre del 2010 els aeroports espanyols van rebre 10 milions de passatgers internacionals entre passatgers que volaven amb línies de baix cost i de tradicionals. La xifra suposa un 2,8% més que fa un any. Les dades, difoses ahir pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, però, no són positives per a tothom. L'aeroport de Girona s'emporta la pitjor part en ser el que més turistes va perdre de tot l'Estat. En canvi Ryanair, juntament amb Easyjet i Air Berlin es van mantenir com les principals companyies de baix cost que operen a Espanya.

Els aeroports espanyols més utilitzats per les aerolínies de baix cost fins al març van ser el de Madrid-Barajas, que va arribar als 705.800 passatgers, i va liderar les pujades amb un creixement del 27,2%; el Barcelona-el Prat, que va registrar un augment del 6,2% fins als 689.731 viatgers, i l'aeroport de Palma amb 601.069 viatgers, amb un 0,6% més. En canvi, a la cua d'aquesta classificació hi trobem l'aeroport de Girona, que durant el mes de març va rebre 368.836 passatgers, un 11,2% menys respecte al mateix període del 2009. A més, s'ha de tenir en compte que el darrer cap de setmana del mes va coincidir amb el primer de la Setmana Santa. A Girona el van seguir els de Gran Canària, Lanzarote i València, que van registrar increments del 10%, 11,5% i 15,6%, respectivament.

Les aerolínies de baix cost van transportar 5,26 milions de passatgers, fet que suposa un augment del 4,9% respecte al mateix període de 2009, enfront de les companyies tradicionals, que van traslladar a 5,12 milions de viatgers i que es van mantenir pràcticament estables (+0,6%), D'aquesta manera, les low cost van comandar més de la meitat de les entrades de passatgers internacionals cap a Espanya, un 50,7%, mentre que les aerolínies tradicionals van concentrar el 49,3% restant, retallant diferències. Per comunitats autònomes, Canàries, Catalunya i la Comunitat Valenciana van liderar el rànquing durant els tres primers mesos de l'any amb el 23,3% (1,22 millons de pasatgers), el 20,8% (1,09 millons passatgers) i el 13,8% (726.462), respectivament, del total d'arribades.

Prem per veure més contingut per a tu