Segueix-nos a les xarxes socials:

comunicació 2.0, eina clau de promoció turística

Ara fa dos anys que el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, va endegar una innovadora estratègia de comunicació mitjançant Internet i les xarxes socials. Un dels objectius principals de l'estratègia era crear contingut rellevant, de qualitat i fiable a la xarxa.

D'aquesta manera va iniciar el programa de blogtrips pioners a Catalunya. L'estratègia tenia com a element clau proporcionar experiències i històries a la destinació. Així, es van portar a terme el blogtrips#InCostaBrava i #InPyrenees, que va assolir la xifra de 27 milions d'impressions a les xarxes, amb impacte a 27 països, i la publicació de 219 posts, dels quals 32 eren a Lonely Planet. Ambdues accions varen ser TT (trending topic, és a dir, tema del moment) mundial durant diversos dies, i van generar l'interès dels mitjans de comunicació, del sector empresarial turístic i de l'opinió pública. Els resultats obtinguts van superar les pròpies expectatives.

Posteriorment es van realitzar diferents blogtrips, que es van segmentar per productes (salut i bellesa, gastronomia, cultura i natura). I ara, s'ha assolit l'objectiu d'atraure el congrés mundial de blocaires TBEX amb la participació de més de 200 blocaires de viatges, escriptors i creadors de continguts en mitjans de comunicació socials de l'àmbit de viatges i estil de vida, que farà confluir coneixement, producte i territori, per primera vegada a l'Estat espanyol. L'esdeveniment TBEX Europa Costa Brava ens permetrà obrir una nova finestra al món a través de les TIC i posicionar més àmpliament l'oferta turística i les marques Costa Brava i Pirineu de Girona.

El Patronat de Turisme ha orientat també el seu cicle formatiu als gestors turístics i empresaris amb l'organització de més de vint tallers durant l'any passat i una jornada professional en què han pres part més de 500 empreses del sector turístic gironí.

La destinació gironina ha aconseguit un posicionament a escala internacional remarcable, amb el reconeixement, per partida doble, que la prestigiosa publicació nord-americana National Geographic Traveler ha concedit a la Costa Brava i Girona incloent-les en les llistes de les millors destinacions turístiques a visitar el 2012.

Aquests fets han donat com a resultat que el nostre Patronat de Turisme, conjuntament amb Turisme de Jordània, sigui considerat com una de les institucions turístiques pioneres en aquest tipus de comunicació en línia, i que hagui estat convidat a exposar la seva experiència a fòrums i congressos internacionals a Berlin, Londres, Nova York i Colorado, als Estats Units, i ara a Girona, a casa nostra, en el marc del TBEX EU Costa Brava 2012.

Tota aquesta estratègia encaixa en l'àmbit comunicatiu, perquè vol aportar valor a la destinació i al producte a través dels propis usuaris, en aquest cas prescriptors, com són els blocaires de viatges. En aquesta estratègia es fa absolutament necessària la col·laboració entre el sector privat i les administracions, ja que l'èxit d'aquest esdeveniment rau en la col·laboració entre empresaris i gestors de la destinació.

Prem per veure més contingut per a tu