Programa europeu per combatre l'exclusió social de l'alumnat nouvingut
Una plataforma digital pedagògica dona eines a escoles i professionals per treballar la integració
La inclusió de l'alumnat d'origen estranger és l'objectiu del programa Escoles Inclusives del Mediterrani, Medis, que la setmana passada es va presentar a Girona amb el suport dels Serveis territorials del Departament d'Educació de la Generalitat.
Es tracta d'una plataforma digital de contingut pedagògic que s'adreça als centres educatius i als seus professionals -docents, psicòlegs i assessors-, als quals dona eines per millorar capacitats, habilitats i mètodes per assolir la integració dels estudiants nouvinguts i de les seves famílies. L'objectiu d'aquesta iniciativa, d'abast europeu, és ajudar la comunitat educativa a combatre l'exclusió social d'infants i adolescents.
Un dels creadors i impulsors del programa, Josep Juandó, i la directora de l'institut de Maçanet de la Selva -que ja el realitza-, Maria Castanyer, van explicar la feina feta durant els últims mesos i van destacar que Medis permet l'aprenentatge de professors, alumnes i famílies, tant a dins com a fora del centre.
El seu funcionament es basa en un curs en línia i en dues sessions presencials, com la que es va fer dimecres a la seu de la Generalitat a Girona i va comptar amb la presència del director territorial d'Educació, Martí Fonalleras, qui va ressaltar el valor del sistema per avançar cap a la integració social. «Hem de seguir treballant per la cultura i la intercomunicació», va dir Fonalleras.
A primària i a secundària
Espanya, Xipre, Grècia, Itàlia, Portugal i Bulgària són els països que s'han involucrat en el projecte Escoles Inclusives del Mediterrani, que té com a finalitat reforçar i consolidar la cohesió social, l'educació intercultural i la llengua, en un marc multilingüe per a alumnat nouvingut de primària i de secundària.
Per això, els programa ofereix a la comunitat educativa una plataforma digital des de la qual se li ensenyarà la manera d'adaptar el pla de llengua i de cohesió social a entorns educatius específics. Per fer-ho, es tindrà en compte l'experiència de Medis en altres països de la riba mediterrània de la Unió Europea.
Temes
Més a Educació
-
Estudiants gironins creen 17 cooperatives
-
Girona, la província amb els alumnes pitjor preparats per accedir als graus d'Educació
-
L'estudiant gironina Ona Verdaguer, accèssit al Premi Europa Jove
-
La mestra Anna Juárez, l'escola La Farga de Salt i l'Associació Educativa Vall del Terri, Premis Mestres 68 de la UdG