Segueix-nos a les xarxes socials:

Cotxes, bicicletes i vianants

Cotxes, bicicletes i vianants

Les nostres ciutats, velles i arrapades a aquesta terra capriciosament irregular, no han estat concebudes pel tràfec de la vida en general, fins i tot els eixamples més moderns estan mancats d'un enfocament racional d'aquesta realitat que ens imposa la convivència de vehicles a motor, bicicletes i vianants. En molts indrets la solució és complicada o gairebé impossible, però en altres la deficiència és imperdonable.

Quan es tracta de nuclis antics, de carrers estrets i tortuosos s'ha de prioritzar clarament la circulació a peu i, quan es pugui compaginar, també la de bicicletes. De fet, ja fa temps que es fa, molts ajuntaments ho han comprès o ho van entenent de mica en mica. Però sempre anem a remolc de la realitat -suposo que com en molts altres aspectes- i no es projecta pensant clarament per quin model viari s'aposta.

Primer s'ha de prioritzar i promoure la utilització del transport públic, cap racó de la ciutat pot quedar sense una solució en aquest sentit, s'ha de facilitar la circulació i l'estacionament de bicicletes, però també s'ha de promoure i facilitar al màxim, sobretot en vies més modernes, el moviment dels que, com jo, hem decidit anar per la vida a peu, que és -suposo- la més normal de les decisions.

No ens hem de trobar amb obstacles insalvables, ponts que només estan destinats a la circulació de vehicles, vies en les quals només es pot caminar per la cuneta o carrers on els vehicles -i altres embalums- envaeixen constantment l'espai vital dels vianants.

Les ciutats, les nostres ciutats, europees i mediterrànies, han de ser per ser viscudes al ritme dels vianants, les bicicletes i el transport públic s'han d'acomodar als primers i els cotxes han d'utilitzar-se només quan s'han esgotat totes les altres possibilitats.

Tot això pot semblar una obvietat, però s'ha de repetir de tant en tant perquè encara hi ha qui no ho entén.

Prem per veure més contingut per a tu