Segueix-nos a les xarxes socials:

Mou-te en bici rebutja sancions fins que no s'arreglin els punts negres

L'entitat reclama que hi hagi traçats segurs abans que comencin a posar-se multes

Mou-te en bici rebutja sancions fins que no s'arreglin els punts negresmarc martí

La decisió de l'Ajuntament de Girona de començar a multar a partir de dilluns vinent les infraccions que facin els ciclistes portarà cua. A banda d'un encès debat a les xarxes socials, l'entitat Mou-te en bici va demanar ahir la "paralització" de qualsevol mesura coercitiva fins que s'hagin resolt tots els punts negres per a la circulació de bicicletes i els traçats siguin segurs.

Després d'haver fet una llarga campanya informativa sobre els drets i deures dels ciclistes, l'Ajuntament de Girona considera que ha arribat el moment de multar aquells que tinguin actituds imprudents o incíviques, com ara saltar-se un semàfor, anar en direcció contrària o circular per la vorera. A partir de dilluns, aquestes infraccions podran ser sancionades amb multes d'entre 100 i 200 euros.

Mou-te en bici, però, s'ha mostrat totalment en contra de la decisió i ha demanat la "paralització" de qualsevol mesura coercitiva contra l'ús de la bici a la ciutat fins que s'hagin resolt els punts negres per a aquests vehicles, s'hagi arreglat la continuïtat dels carrils bici i s'hagin garantit traçats segurs. A més, anuncia que presentarà els resultats de l'informe Critical Bike, on s'han detectat més de cent punts que necessiten millores per poder fer possible una circulació en bicicleta segura i eficient.

En un comunicat emès ahir, l'entitat creu que per denunciar mesures incíviques o que puguin posar en perill els vianants no cal fer cap campanya, sinó actuar diàriament i sobretot informar els usuaris de les alternatives als seus trajectes. Mou-te en bici creu que Girona té una "oportunitat" de ser la ciutat de la bicicleta "si es posen els mitjans necessaris en forma d'inversions, manteniment, informació i formació".

Crida a la conducció responsable

De la mateixa manera, l'entitat també fa una crida a la conducció responsable, demana respecte al vehicle més dèbil i "comprensió" per a aquelles persones que, per temor a una circulació "enfocada a l'ús del cotxe", circulen en moments determinats per la vorera. Finalment, l'entitat també reitera que a les zones de vianants cal circular sempre sota el principi "del vianant primer" i, si cal, que el ciclista es converteixi en un vianant més.

Prem per veure més contingut per a tu