Què són i com funcionen les turborotondes?
Coneix com és el model de rotonda que s'està estenent a Holanda
L´invent de les rotondes, tal com les coneixem ara, s´atribueix a l´enginyer britànic Frank Blackmore, que va desenvolupar el seu projecte a la dècada dels 60. Tot i així ja hi havia construccions semblants a les d´ara a les principals cruïlles de grans ciutats com París i Nova York.
Per acabar de reblar el clau les rotondes o interseccions giratòries no han parat d'evolucionar des que van començar a aparèixer als carrers i carreteres. De l'últim model se´n diu turborotonda, i és un invent que va aparèixer a Holanda per evitar col·lisions laterals, que són les més habituals que hi ha mentre se circula per dins, i també confusions dels conductors a l´hora d´entrar i, sobretot, sortir.
Així mateix se li atribueix més capacitat per digerir i distribuir la circulació de vehicles. El secret és que la senyalització pintada al terra ja dirigeix el conductor. És a dir, es tria la sortida fins i tot abans d´entrar, ja que el carril pel qual se circula adreça directament el conductor, que no ha de canviar de carril. El nou model, implantat bàsicament a Holanda, s´ha començat a escampar per tot Europa.
Més a Motor
-
Alerta: Et poden caure fins a 6.000 euros de multa per portar aquests adhesius al cotxe
-
Descobreix la data en la qual ja no podràs circular en certes zones si tens l'etiqueta B i C mediambiental
-
Saps els riscos que pot suposar portar les rodes del cotxe desinflades?
-
Impost CO2 2024 a Catalunya: consulta el cens, el calendari i quan hauràs de pagar