Segueix-nos a les xarxes socials:

Novetat | Alfa Romeo 33 Stradale

El retorn d’una icona

Alfa Romeo recupera a un dels seus mites amb una producció de 33 unitats, ja venudes, equipades amb un motor V6 de gasolina de 620 CV o un elèctric de 750 CV

El retorn d’una icona

Alfa Romeo torna a fer història. Si en 1967 va sorprendre amb el llançament del 33 Stradale, del qual només es van fer 18 unitats, i que molts consideren un dels models més emblemàtics de la marca del trèvol, ara cinquanta-sis anys després torna a mostrar la seva capacitat de fer cotxes extremadament bells i exclusius.

El retorn d’una icona

Del nou 33 Stradale, dissenyat per l’espanyol Alejandro Mesonero-Romanos, només es produiran 33 unitats, que ja estan venudes, i cadascuna d’elles personalitzada atenent les indicacions del seu futur propietari. I és que aquest 33 Stradale és molt particular i especial, tant, que el seu preu estarà entorn del milió d’euros.

El retorn d’una icona

Espectacular.

Si hi ha un adjectiu per a qualificar a aquest 33 Stradale és el d’espectacular. La seva imatge és impactant es miri per on es miri. És el primer Alfa Romeo que dissenya Mesonero-Romanos i ha posat en ell tota la seva obstinació per fer-lo digne hereu del model del 67. D’altra banda, el seu disseny anticipa alguns detalls dels futurs models de sèrie com el capó.

El retorn d’una icona

En el frontal destaquen els grups òptics amb base el·líptica i els apèndixs aerodinàmics de fibra de carboni, mentre que en la part posterior, molt vertical, els grups òptics rodons li donen molta personalitat així com un difusor de gran grandària i els quatre tubs d’escapament.

El retorn d’una icona

Altres detalls a destacar són les portes que s’obren verticalment i el gran sostre solar envolupant que recorda a la cabina d’un avió de combat. Les línies fluides i suaus donen una imatge molt atractiva i aerodinàmica havent-se aconseguit un coeficient Cx de 0,375 sense l’ajuda de cap sistema actiu.

Interior minimalista.

L’interior està inspirat en l’aviació amb detalls com els comandaments de la consola central o la palanca de canvis. El volant està desproveït de botons i enfront del conductor hi ha una pantalla per a la instrumentació telescòpica en 3D.

Quant als seients, Alfa Romeo comenta que són una reinterpretació moderna dels originals tant en colors com en les nervadures però van equipats amb reglatges elèctrics tant en altura i inclinació com en suport lumbar. Es pot triar entre dos acabats, Tribut i Alfa Corse amb presència de materials com la fibra de carboni, alumini, cuir i Alcantara.

Lleugeresa i potència.

L’Alfa 33 Stradale mesura 4,64 metres de longitud i té una altura de 1,23 metres. El xassís, en forma d’H és d’alumini i el monocasc de fibra de carboni mentre que el sostre és de fibra de carboni i alumini amb frontisses especials per a les portes.

Aquest 33 Stradale s’oferirà amb un motor gasolina biturbo 3.0 V6 amb 620 CV i canvi automàtic de vuit velocitats, tracció posterior i diferencial electrònic de lliscament limitat o bé en una versió elèctrica amb tres motors, tracció total i 750 CV de potència i una autonomia de 450 quilòmetres. En el primer cas la velocitat màxima és de 333 km/h i en el segon de 310 km/h. En tots dos casos l’acceleració de 0 a 100 km/h és de 3 segons. Incorpora suspensió de doble braç amb amortidors actius, frens amb discos carboceràmics i un eix davanter elevable que permet aixecar la part davantera en passar per obstacles com un sot, gual o en entrar en un aparcament.

Màxima personalització.

Els 33 propietaris del 33 Stradale han tingut la possibilitat de triar múltiples detalls pel seu cotxe de tal manera que no pugui existir un cotxe igual a un altre. Fins i tot les vuit últimes xifres del bastidor són a gust del client i així consten en la placa situada en el túnel central. Comença a fabricar-se al juny de 2024 i el primer lliurament tindrà lloc al desembre 2024.

Alfa torna a tenir un superesportiu a l’alçada de la seva història i tradició competitiva.

Prem per veure més contingut per a tu