La Sexta posarà en antena a partir d'avui un programa diari de vint minuts de reportatges que competirà a les tres de la tarda amb "les males notícies" dels informatius, basat a treure dels espanyols "el bon rotllo que porten dins", segons el seu director, Liborio García.

Historias con denominación de origen, produït per Mediapro -un "clàssic" en l'elaboració d'aquest tipus de programes, amb títols com CallejerosEspaña directo-, ?substitueix l'emblemàtica sèrie de dibuixos per a adults Padre de família i ocupa els vint minuts previs a Sé lo que hicisteis.

Liborio García va explicar que és un programa "positiu" en el qual "el protagonista únic" són les persones que surten a cada reportatge, gent que, d'altra banda, ha perdut el "típic sentit del ridícul espanyol" i col·labora sense pudor davant de les càmeres, com a "experimentats actors". Així, els reporters del programa "aprofiten l'absoluta naturalitat amb què reacciona la gent davant de preguntes fàcils sobre la seva vida quotidiana: no els preguntem per l'Euribor, ni la seva opinió sobre Mariano Rajoy".

García, conegut per programes com Ver para creer, El busNoche de impacto, porta cinc anys apartat de les pantalles per treballar en la part interna dels programes, i ?seguirà a l'ombra, ja que el format només preveu presentacions molt breus dels mateixos reporters. Els reporters treballen per parelles i, segons fonts de la cadena, s'han gravat ja 24 programes llestos per emetre. Els cinc primers programes tracten sobre gossos, tatuatges, la compra al mercat, el Metro de Madrid i un recorregut alternatiu per diverses zones de la ciutat de Zamora.

Per al productor Eduardo Mendoza, hi ha un "risc evident" que assumeix la cadena en programar, per primera vegada a Espanya, un docu-reality a les tres de la tarda. "Volíem oferir un gir radical (als programes de reportatges) i mostrar gent feliç", va assenyalar Mendoza.