RTVE ha tancat el pressupost del 2010 amb un dèficit de 47,1 milions d'euros, segons va explicar ahir el director general corporatiu, Jaime Gaiteiro, qui va atribuir aquest resultat als 62,3 milions d'euros que, d'acord als càlculs de la corporació, han deixat de pagar les televisions i les operadores de telecomunicacions, així com a una "mala estimació" del que estava previst recaptar amb la taxa radioelèctrica.

En el transcurs de la presentació del balanç del passat exercici, Gaiteiro va destacar que, d'haver efectuat les "telecos" i les televisions el pagament que els corresponia, d'acord a les taxes que va establir la Llei de Finançament de RTVE per a aquestes empreses, la corporació hagués tancat l'exercici amb 15,2 milions d'euros de benefici per sobre dels 1.200 milions d'euros que la corporació pública disposa per llei cada any.

En aquest sentit, va destacar que RTVE va aconseguir el 2010 un estalvi de despeses de 64,8 milions comparat amb l'execució del 2009 i de 12,3 milions d'euros amb relació al pressupostat per al 2010. "En allò en el que la corporació ha tingut capacitat de gestió real, hem gastat menys del pressupostat i, a més, hem ingressat més", ja que la corporació va ingressar el 2010 un total de 7,3 milions més que el 2009 per operacions comercials i prestacions de serveis, va subratllar Gaiteiro. En total, la corporació va tancar l'exercici amb uns ingressos d'1.140,6 milions d'euros, enfront dels 1.200 milions que té garantits per la Llei de Finançament de RTVE, i unes despeses d'1.187,7 milions d'euros, enfront dels 1.252,5 milions que va gastar el 2009, quan encara comptava amb els ingressos de la publicitat.

D'altra banda, Gaiteiro va indicar que RTVE retornarà a l'Estat 3,1 milions d'euros en concepte dels ingressos que va obtenir el 2010 pels patrocinis que va adquirir de manera obligatòria en fer-se amb drets com el de la Champions League de futbol i dels contractes publicitaris que estaven en vigor i, per tant calia respectar, després de l'entrada de la Llei de Finançament, que va eliminar la publicitat a la cadena pública.