Segueix-nos a les xarxes socials:

Les botigues "outlet" guanyen clientela

La Generalitat estudia regular aquest model de negoci basat en la venda de saldos a preus econòmics

Productes de marques selectes com Dolce Gabanna o Calvin Klein a l'abast de qualsevol butxaca. Aquesta és la filosfia de l'outlet. Un model de negoci nascut als Estats Units que guanya adeptes en plena crisi econòmica i que s'ha convertit en una bona solució per a les empreses per donar sortida a les restes d'estoc. No obstant, no tot són avantatges. Les associacions de comerciants critiquen que aquesta fórmula s'ha convertit en un autèntic "calaix de sastre" que cal regular ja que actualment qualsevol pot penjar el cartell d'outlet a la porta del seu establiment sense cometre cap irregularitat.

"S'ha de tenir clar que un outlet és el que ofereix saldos de fora de temporada. No obstant cada vegada hi ha més establiments que venen productes de temporada econòmics i també s'autoanomen outlet", explica el secretari general de la Confederació Catalana de Comerç, Miquel Àngel Fraile.

La Generaliat està estudiant la possibilitat d'impulsar una llei integral del comerç que també reguli la venda permanent de saldos.

Mentrestant la Federació de comerciants de les comarques gironines, Esther Portilla, explica que els outlets de moment "no perjudiquen especialment els comerços tradicionals". Aquest tipus d'establiment actualment representa el 5% del negoci del tèxtil.

Durada de les rebaixes

L'etern debat sobre si caldria reduir el període de rebaixes ha tornat a dividir els comerciants gironins. L'Eix Comercial Centre de Girona qualifica de "desorbitat" el model actual i creu que els descomptes s'haurien de limitar a un mes. La Confederació Catalana, en canvi, pensa que cada botiguer és lliure d'escurçar el període de descomptes.

Prem per veure més contingut per a tu