L'organització Promoció del Transport Públic (PTP) aviat sumarà vint anys defensant un model de mobilitat sostenible tant des del punt de vista econòmic, com social i mediambiental, un model que entenen que s'hauria de sostenir en una sòlida xarxa de serveis de transport públic a tot el país.

La setmana passada, aquest col·lectiu va defensar, davant del Grup de Peatges del Parlament de Catalunya, el manteniment del pagament de les autopistes perquè, segons adverteixen, eliminar-los acabaria d'arruïnar l'administració; però, alhora, van reclamar que se'n revisi la gestió actual tenint en compte una sèrie de criteris socials que, fonamentalment, gravin el trànsit de camions i, per exemple, bonifiquin els vehicles que transportin més passatgers. A l'eix de les seves reivindicacions al voltant dels peatges hi ha que els diners que s'hi recaptin es reinverteixin en el pla de Rodalies de ferrocarril, en el corredor ferroviari del Mediterrani i en el finançament del transport públic.

L'activitat de la PTP ve marcada per una anàlisi detallada de la realitat del país en matèria de mobilitat, defensant els seus arguments tot aportant dades estadístiques i tècniques. Darrerament, també han expressat públicament una crítica contundent als darrers pressupostos del govern de l'Estat per al Ministeri de Foment que van qualificar d'"un cop dur per a la competitivitat i la sostenibilitat del transport a Catalunya".

Tot i centrar la seva activitat a l'entorn de l'àrea metropolitana de Barcelona, també han opinat i al·legat sobre els diferents plans de mobilitat urbana aprovats arreu del país, a més de seguir l'evolució de les infraestructures que estan en marxa.