Moda global, negoci total

09.07.2013 | 11:14
Josep Lluís Micó
«La revista Vogue, i no la blogoesfera, com ara, funcionava com el millor aparador possible»

Periodista

Els analistes de tendències més elitistes sostenen que la principal perjudicada per l'explosió de la moda i l'atracció del glamur està sent la qualitat. A parer seu, en el cas dels articles més sofisticats, s'ha passat de l'elaboració artesanal en tallers a la producció en sèrie i la lluentor teatral per a clients sense sentit del ridícul. Aquests comentaristes de l'univers fashion afegeixen que ja no es viuen històries romàntiques com la d'aquella clienta nord-americana que va estalviar durant anys per comprar-se un vestit de Dior que únicament podia trobar a París; molt probablement, la filla d'aquella senyora té una botiga d'aquesta firma a menys de cent metres de casa. 

També critiquen que hi hagi empreses que organitzen vols especials per visitar parcs temàtics com Barcelona per cremar-hi la targeta de crèdit. I recorden amb nostàlgia que, en el passat, la revista Vogue, i no la blogoesfera, com ara, funcionava com el millor aparador possible. Aquests experts denuncien l'ascens a les primeres firmes del sector de directius sense escrúpols ni sensibilitat que no en tenien cap coneixement previ. Però és obvi que l'època daurada que troben a faltar no tornarà.

Enllaços recomanats: Premis cinema