Un estudi fet per l'entitat Teleespectadors Associats de Catalunya (TAC) ha conclòs que el 73% dels minuts corresponents als continguts en horari protegit, de cinc de la tarda a vuit del vespre, "no són adequats" per als infants i vulneren el Codi d'Autorregulació de Continguts Televisius. Aquesta xifra ha augmentat un 10% respecte a la de l'estudi fet el juliol del 2008 passat.

Segons l'estudi de TAC, La 1 de TVE, Antena 3 i Telecinco vulneren el Codi en el 100% de la seva programació emesa en horari de protecció, ja que ofereix programes que inclouen continguts de violència física, conductes "no saludables i asocials", sensacionalisme i sexe implícit i explícit, entre d'altres. El TAC cita especialment programes com Doña Bárbara (TVE), España directo (TVE), Tal cual verano (Antena 3), El diario (Antena 3), com a exemples de vulneració del Codi d'Autoregulació. En aquest sentit, el TAC titlla el programa Sálvame de Telecinco de ser "l'espai estrella" per vulnerar "contínuament" l'esmentat codi, amb "conductes asocials, burla, crueltat, sexisme, menyspreu a la persona i sexe implícit i explícit".

Els resultats d'aquest estudi coincideixen amb les declaracions que ha fet el Defensor del Poble, Enrique Múgica en les quals ha criticat que els mitjans de comunicació, i en concret les televisions, hagin fet un pas endarrere a l'emetre "programació violenta i sexista en horari infantil, incomplint així els codis d'autoregulació que fa dos anys van acordar amb el Govern". Així mateix, Múgica ha considerat que això ha de tenir-ho en compate la nova Llei General Audiovisual. "Ja vam dir a l'informe anual de 2007 que hi havia una situació greu en alguns mitjans i programes de televisió que requerien l'actuació dels poders públics. Parlo de sexisme i de violència que atempta contra valors democràtics", ha indicat el Defensor del Poble.

Per a Múgica, els últims successos d'agressions sexuals a menors comesos presumptament per menors, delaten una "pèrdua de valors a la societat", que considera "fonamentals per a l'estabilitat dins del progrés del comportament democràtic". Al seu judici, els mitjans de comunicació, les famílies i els ensenyants "mostren determinades actituds i comportaments que no tenen en compte l'educació en valors".