Segueix-nos a les xarxes socials:

Figueres obre al trànsit el carrer Sant Pau, tancat des de feia set anys

L'Ajuntament aplica la mesura des d'aquest dilluns per guanyar fluïdesa al centre de la ciutat i millorar la circulació al sud de la Rambla La velocitat s'ha limitat a 20 km/h i s'han instal·lat pilones a la vorera per assegurar la seguretat dels vianants

Figueres obre al trànsit el carrer Sant Pau, tancat des de feia set anysconxi molons

Els cotxes tornen a circular des d'ahir al carrer Sant Pau de Figueres. El vial, que des de feia set anys estava tancat al trànsit, torna a convertir-se en un punt de sortida per als vehicles que accedeixen a la Rambla. La mesura, que ja es va anunciar aquest estiu i es va presentar a veïns i botiguers, es preveia que s'apliqués a finals de setembre, un cop celebrats dos dels principals esdeveniments de la ciutat: el festival Acústica i la Mostra del Vi de l'Empordà.

L'obertura al trànsit busca millorar la fluïdesa del trànsit rodat en un dels principals eixos de la ciutat, facilitar l'accés a la zona migdia i descongestionar les places Catalunya i Palmera, tal com ha explicat el regidor de Mobilitat, Xavier Amiel. L'edil reconeix que el futur de la mobilitat urbana passa per disminuir l'ús del vehicle, però que en aquest cas no és una mesura «contradictòria».

Assegura que l'obertura del carrer Sant Pau era «necessària» per alleugerir la concentració de vehicles a la zona sud de la Rambla. Fins ara, els cotxes que hi entraven es veien abocats a seguir per aquests carrers per poder sortir del passeig, i amb la mesura es vol guanyar en fluïdesa viària. Amiel assegura que el carrer Sant Pau no es pot tornar a tancar fins que no es resolgui aquesta problemàtica. «El Sant Pau no ha fet mai de carrer peatonal», insisteix el regidor.

Des d'aquest dilluns hi tornen a circular els vehicles amb la velocitat restringida a 20 km/h. La mesura també ha anat acompanyada de la instal·lació de pilones a la vorera per assegurar la mobilitat i seguretat dels vianants, segons ha explicat Amiel.

En aquest punt, i degut a les dimensions del carrer, no s'hi podrà delimitar un carril bici i les bicicletes hauran de conviure amb els vehicles motoritzats. Amiel admet que els obstacles han reduït l'espai per a vianants en el tram inicial de la vorera, però defensa que és per millorar la seguretat. A més, amb l'obertura del carrer aquest es converteix en una zona «d'alta vigilància» per part de la Guàrdia Urbana, que hi farà controls de velocitat.

Veïns i oposició

La mesura, però, ha generat crítiques de comerciants i veïns, que s'ho mirem amb escepticisme a l'espera de veure com evoluciona un cop aplicada. Fins ahir, el primer tram del carrer Sant Pau, entre la Rambla i Col·legi i Sant Llàtzer, estava pacificat i, per tant, era d'ús exclusiu per a vianants.

Des de l'oposició, Junts per Figueres ha criticat la mesura. El regidor del grup, Carles Arbolí, considera que es tracta d'una política de mobilitat «dels anys 80 i sense estratègia global». «A Figueres fem com els crancs i reobrim als cotxes carrers peatonalitzats», va afegir.

Malgrat el tancament del vial ara fa set anys, aquest ja havia estat obert provisionalment el gener del 2015, mentre s'executaven els treballs de reconstrucció de l'esvoranc de la Rambla. Posteriorment es va tornar a tancar fins a l'actualitat. L'obertura del carrer torna a posar sobre la taula el debat

Prem per veure més contingut per a tu