Segueix-nos a les xarxes socials:

Sant Feliu de Guíxols restringirà un accés al municipi per reduir els accidents

Sant Feliu de Guíxols restringirà un accés al municipi per reduir els accidents

Pili Turon, Sant Feliu de Guíxols

El camí del Butà de Sant Feliu de Guíxols, utilitzat des de fa anys com a via alternativa per entrar i sortir de la ciutat cap a la zona de la Vall d´Aro, passarà a ser d´un sol sentit amb l´objectiu d´evitar els accidents que ara hi són habituals.

La seguretat és el criteri que ha seguit l´equip de govern a l´hora de fer aquesta restricció, igual que la prohibició d´aparcar en dos carrers de l´eixample de Sant Feliu, Gorgoll i Campaneria, per posar fi al perill que es crea quan els vehicles que circulen es veuen obligats a pujar dalt la vorera per esquivar els aparcats o els vianants han de caminar per la calçada; a això cal afegir-hi les dificultats per passar amb què es troben vehicles d´emergència com ambulàncies o camions de bombers.

El regidor de Mobilitat, Jesús Fernández (ICV), va explicar que aquestes són les primeres d´un seguit de decisions que el govern local executarà en el futur i que estan basades en criteris de seguretat.

A més velocitat del compte

El camí del Butà, obert a mitjan anys 80 per treure el trànsit de la ciutat, és un vial estret d´aproximadament un quilòmetre i mig de llargada, pel qual molts vehicles circulen a una velocitat excessiva i s´hi han produït nombrosos accidents, alguns d´ells mortals.

Des de fa anys, molts conductors utilitzen aquest pas per entrar i sortir de Sant Feliu per la banda de Castell d´Aro i, segons va afirmar el regidor, «és una carretera molt perillosa per la velocitat amb què s´hi transita»; Fernández va afegir que els diferents cossos de seguretat han advertit d´aquesta perillositat.

Per corregir la situació, en les properes setmanes l´Ajuntament de Sant Feliu prohibirà utilitzar el camí del Butà per entrar a la població i el convertirà en un vial únicament de sortida. Avançant-se a la restricció del trànsit, el Consistori ja ha col·locat bandes rugoses per reduir la velocitat i en els propers dies té previst senyalitzar-lo adequadament.

La conversió del camí del Butà en una via d´un sol sentit ja es va posar a prova a l´estiu, coincidint amb el concert de Joan Manuel Serrat i Joaquín Sabina a Sant Feliu de Guíxols -dintre del Festival de la Portaferrada. D´acord amb els informes dels tècnics i de la policia local, Jesús Fernández va explicar que el resultat d´aquesta prova pilot va ser positiu. Val a dir que, en un futur, el desenvolupament del Pla d´Ordenació Urbanística Municipal preveu la reconversió d´aquest camí en el que s´anomena una «via cívica».

La prohibició d´aparcar als carrers Gorgoll i Campaneria és una altra de les actuacions decidides per l´Ajuntament amb la pretensió de millorar la mobilitat a la ciutat, que s´aplicarà el 3 de desembre. Com molts altres vials de Sant Feliu, es tracta de dos carrers estrets -el Campaneria amb una calçada de 2,70 metres d´amplada i el Gorgoll de 3,08 m, tots dos amb voreres de 0,95 metres a cada banda.

Treure l´aparcament per seguretat

Segons va explicar el regidor, els problemes causats per l´aparcament de cotxes ha provocat queixes d´alguns veïns i peticions d´informes sobre seguretat vial per part del Síndic de Greuges municipal. I també va assenyalar que l´ordenació d´aquests carrers està pendent des de fa tres anys, quan es van arreglar.

La decisió municipal s´ha basat en un informe elaborat pel tècnic de Seguretat Viària i Trànsit, que recomana prohibir l´aparcament als carrers Campaneria i Gorgoll, posar pilones metàl·liques per protegir les entrades als immobles i els guals i millorar el mobiliari urbà posant diverses papereres, ja que també contribuiran a impedir els estacionaments.

Aquest informe tècnic afirma que cap d´aquests dos vials reuneixen les condicions mínimes necessàries per compaginar la circulació de vehicles i l´aparcament. El document alerta que la situació actual dificulta o impedeix l´accés als habitatges i als garatges, a més de complicar la sortida de vehicles d´aquests últims; també obliga els vianants a ocupar la calçada i els cotxes a envair la vorera, «creant una situació de perill per als veïns».

Per pal·liar la pèrdua de places d´aparcament en aquests carrers, Fernández va explicar que abans d´acabar l´any se´n crearan vint de noves a la plaça de l´Alabric -propera a la zona.

Prem per veure més contingut per a tu