Només falta un acord econòmic perquè el vol entre Girona i Madrid torni a ser una realitat. Així ho assegura Air Andorra, la companyia que el passat setembre va anunciar que tenia la intenció de recuperar aquesta ruta. Fonts de l'aerolínia expliquen que ja disposen de l'aparell per fer la connexió i que, fins i tot, han reservat els slots (la franja horària per efectuar els vols). Ara Air Andorra està a l'espera de rebre una proposta econòmica de l'Associació per a la Promoció i el Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGi), l'entitat que es dedica a impulsar l'aeroport Girona-Costa Brava. En funció d'aquest acord, la ruta entre Girona i Madrid serà una realitat o no.

La companyia no vol perdre diners fent aquesta connexió i és per això que pretén formalitzar un pacte econòmic amb l'AGi. De fet, l'aerolínia no demana res que no sigui nou per a les pistes de Vilobí d'Onyar: Ryanair manté des del 2012 un conveni amb l'AGi (que és vigent fins a l'any 2017) a canvi de fer diferents rutes a l'aeroport gironí. Air Andorra recorda que la connexió entre Girona i Madrid és un enllaç aeri que des dels anys setanta han operat unes quantes companyies, com Iberia, Air Nostrum, Spanair i Ryanair, entre altres. De fet, l'aerolínia irlandesa va ser l'última que va prestar aquesta ruta fins a finals del 2012 i llavors va assegurar que ho deixava de fer per les elevades taxes que fixa Aena.

Per tant, Air Andorra confia tenir el suport de l'AGi (que està representada per la Generalitat, la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç) per poder tirar endavant la connexió entre Girona i Madrid. Es preveu que a finals d'aquest mes l'entitat que impulsa l'aeroport de Girona prengui una decisió i que, en funció del que s'aprovi, es pugui signar un acord amb la companyia. El motiu és que l'aerolínia havia anunciat, al principi, la seva intenció de començar a prestar aquesta ruta a finals del 2014. Tot i això, com que de moment no s'ha formalitzat cap acord amb l'AGi, la data d'inici de la connexió entre Girona i Madrid s'ha hagut de posposar.

Des d'Air Andorra consideren que «hi ha possibilitats» de fer aquesta ruta, després d'afegir que és un enllaç «important» per als habitants gironins i del sud de França. Segons la idea inicial de la companyia, es preveu operar la connexió entre Girona i Madrid amb un avió ATR-72 amb turbohèlix, que compta amb una capacitat màxima de 74 places i que és utilitzat per altres aerolínies, com Jet Airways o American Eagle.

Encallada a la Seu

Mentre el futur d'Air Andorra a l'aeroport de Girona ara està pendent de l'acord amb l'AGi, la implantació d'aquesta companyia a l'aeroport de la Seu continua encallada. En aquesta instal·lació de Lleida, on l'aerolínia hi preveia tenir la seva base principal d'operacions, la companyia es troba amb dificultats. El darrer inconvenient ha sorgit per la falta de subministrament de combustible que viu l'aeroport de la Seu, fet que no ha permès a Air Andorra efectuar les seves connexions.