Segueix-nos a les xarxes socials:

Mor Pere Pujolàs, un referent de l'escola inclusiva

El pedagog gironí, exdegà d'Educació de la Universitat de Vic, mor als 65 anys

Mor Pere Pujolàs, un referent de l'escola inclusivaaniol resclosa

El pedagog gironí Pere Pujolàs i Maset, referent de l'escola inclusiva i de l'aprenentatge cooperatiu, va morir dimarts als 65 anys. Pujolàs va ser degà de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic (UVic), d'on en l'actualitat era professor emèrit. El funeral se celebra avui, a les 10 del matí, a l'església parroquial de Santa Eugènia de Girona.

Pere Pujolàs formava part de la Junta diocesana de Càritas Interparroquial de Girona. A mitjans la dècada dels 70, va ser un dels impulsors del Moviment infantil i juvenil d'acció catòlica (Mijac). Ja als 80, va donar classes de Fusteria a l'institut de Formació Professional d'Anglès -que des del 1987 es diu Rafael Campalans-, centre educatiu que també va dirigir. Més tard, va ser formador de la Reforma educativa i va pertànyer a l'Equip d'Atenció Psicopedagògica (EAP) del Pla de l'Estany.

En la seva trajectòria a la UVic, Pere Pujolàs va ser responsable de la coordinació de la Diplomatura d'Educació Social entre 2000 i 2003. A partir d'aquest últim any, va ser cap d'estudis de la Facultat d'Educació i el 2007 en va assumir el deganat, càrrec des del qual va impulsar el Centre d'Innovació i Formació en Educació. Pujolàs es va jubilar el novembre de 2013.

Pere Pujolàs i Maset es va llicenciar en Ciències de l'Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona, era doctor en Pedagogia per la Universitat de Girona i màster en Intervenció Psicopedagògica i assessorament curricular per la Universitat de Barcelona.

Pere Pujolàs és autor de publicacions com 9 Ideas Clave. El aprendizaje cooperativo (Graó, 2008), el Diccionari de fusteria (Termcat, 2006, que va elaborar conjuntament amb Pitu Basart), Aprendre junts alumnes diferents (Eumo Editorial, 2003) o Atención a la diversidad y aprendizaje cooperativo de la comprensión lectora (Ediciones Aljibe, 2001).

Ahir, l'Associació Rosa Sensat reivindicava Pujolàs com «un dels experts més reconeguts en aprenentatge cooperatiu i escola inclusiva de Catalunya» i recuperava una de les seves afirmacions a l'Escola d'Estiu de 2010: «En una escola inclusiva només hi ha alumnes, a seques, sense adjectius».

Prem per veure més contingut per a tu