Segueix-nos a les xarxes socials:

El Port de Barcelona vol l'ample europeu al centre intermodal de Vilamalla

Proposa unes inversions mínimes per impulsar el corredor mediterrani

El Port de Barcelona vol l'ample europeu al centre intermodal de Vilamallaacn

Port de Barcelona va reclamar, ahir a Girona, l'arribada de l'ample europeu al centre intermodal de Vilamalla o la millora de l'electrificació d'un tram de via des de la sortida del túnel de TP Ferro fins a l'estació de Le Soler. Segons el responsable de projectes ?estratègics i innovació del port barceloní, Carlos Rúa -que va participar en el Cercle d'Infraestructures-,"només caldria adaptar cinc quilòmetres i desapareixeria les diferencies de senyalització".

El Port de Barcelona va proposar un seguit "d'inversions mínimes" per impulsar el corredor mediterrani ferroviari entre Barcelona i Lió.

El projecte europeu CLYMA va néixer el 2012 amb l'objectiu d'analitzar la situació del corredor mediterrani ferroviari i l'organització del transport de mercaderies entre Madrid i Lió. El Port de Barcelona és una de les principals entitats europees que han liderat aquest projecte. Ahir, el responsable de projectes estratègics i innovació del port barceloní, Carlos Rúa, va avançar que d'aquí a quinze dies presentaran un pla d'accions immediates -un llistat d'obres- que es podrien fer amb "inversions mínimes" I que donarien una "empenta" al corredor mediterrani ferroviari entre Barcelona i Lió. "Es pot fer si hi ha voluntat política", va assenyalar.

CLYMA no va arrencar oficialment fins al març del 2013 i finalitzarà el proper desembre. En total, compta amb una inversió de més de 2,5 milions d'euros, la meitat procedents de fons europeus. La resta l'han aportada 8 entitats i institucions com Portic, la Terminal Marítima de Zaragoza, VIIA, la Universitat Politècnica de Catalunya, el Port de Tarragona, el clúster de logística Alia o el Syndicat Mixte Plateforme Multimodale Pyrénées-Méditerranée i el Port de Barcelona, que ha liderat la iniciativa.

L'objectiu del programa, tal i com Carlos Rúa, va explicar ahir a Girona, era analitzar el transport de mercaderies i l'estat del corredor mediterrani ferroviari entre Madrid i Lió. El projecte ha comptat amb el suport dels dos estats, l'espanyol i el francès i volia ser una mena de "lobby empresarial" per defensar aquest corredor de mercaderies a Europa.

Prem per veure més contingut per a tu