Segueix-nos a les xarxes socials:

L'aeroport de Girona recupera el vol amb Moscou a partir del 9 de juny

Pobeda Airlines, filial de la companyia Aeroflot, oferirà 40 vols regulars entre Vilobí d'Onyar i la capital de Rússia fins a finals d'agost

L'aeroport de Girona recupera el vol amb Moscou a partir del 9 de juny

L'aeroport de Girona-Costa Brava tornarà a oferir vols amb Moscou a partir del 9 de juny. Serà a través de Pobeda Airlines, la companya low cost de la russa Aeroflot.

Els vols seran els dijous i diumenges a un cost a partir dels 50 euros el trajecte.

La companyia utilitzarà avions Boeing amb capacitat per a 120-140 persones, i oferirà 40 trajectes fins a finals d'agost, segons van informar ahir fonts de la delegació del Govern a Girona. Els bitllets ja estan a la venda a través de la pàgina web de la companyia.

L'aeroport recupera així un vol que ja va tenir els anys 2011, 2012 i 2013. En aquella ocasió la companyia que l'ofertava era Transaero, també russa.

La ruta va estar activa durant tres estius consecutius; els dos primers amb una freqüència setmanal i l'últim amb dues. L'objectiu de l'aerolínia era captar el «boom» del turisme rus a la Costa Brava.

Ja quan van començar els vols entre Moscou i Girona, l'estiu de l'any 2011, els responsable d'AGi van destacar que l'acord per engegar una línia regular entre ambdues ciutats suposava l'obertura d'una «connexió directa amb un dels principals punts d'atracció per al mercat turístic rus com és la Costa Brava i la seva àrea d'influència».

Però l'idil·li amb Girona es va acabar de cop. Després de 2013 Transaero va deixar de volar a Girona, i dos anys més tard, al 2015, va desaparèixer a causa principalment dels problemes econòmics. Precisament, la companyia que la va absorbir abans de la seva dissolució va ser Aeroflot, que ara torna a oferir el vol a través de Pobeda Airlines.

Més viatgers per la Fórmula 1

Per altra banda, els aeroports de Barcelona-el Prat i Girona-Costa Brava operaran durant aquest cap de setmana més de 200 vols privats amb motiu del Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1. Tots dos aeroports es converteixen en base operativa per al trasllat de personalitats, pilots i aficionats.

A causa de les característiques d'aquest tipus d'aviació en la qual les operacions es programen amb poca antelació, la xifra podria incrementar-se durant el cap de setmana. Precisament al llarg de demà, jornada en la qual se celebra el Gran Premi, s'establirà un pont aeri d'helicòpters per al trasllat de pilots i personalitats de la Fórmula 1 des dels aeroports de Barcelona el Prat i Girona-Costa Brava al Circuit de Catalunya.

L'Aeroport de Girona-Costa Brava té previst operar un total de 79 moviments, dels quals 41 són arribades i 38 sortides. Demà és el dia que més operacions registrarà l'aeroport gironí amb 25 moviments. La majoria d'aeronaus procedeixen del Regne Unit, França, Itàlia i Alemanya.

Per la seva banda, l'Aeroport de Barcelona-El Prat preveu operar un total de 129 moviments d'aviació corporativa relacionats amb la competició de Fórmula 1, 62 d'arribada i 67 de sortida. El dia amb més volum d'operacions serà igualnebt demà, 15 de maig amb 28 moviments. La majoria d'aeronaus procedeixen de països europeus com França, Suïssa, Gran Bretanya i Alemanya mentre que els vols de procedència nacional representen un 9% del total de vols.

Precisament, l'Aeroport de Barcelona va augmentar un 8,8% el nombre de passatgers en el mes d'abril, fins a comptabilitzar 3,6 milions persones, segons va informar Aena.

En els quatre primers mesos de l'any, el Prat va registrar 12.113.235 usuaris, un 13,8% més que l'any passat. El contrari que el de Girona, on el nombre de passatgers va caure un 17% en el mateix període i encadena pèrdues acumulades de 21.000 usuaris.

Prem per veure més contingut per a tu