Segueix-nos a les xarxes socials:

Pròxima parada, República Catalana

Un cop més i ja en van... Aquesta setmana hem tornat a demanar el traspàs integral de Rodalies i Regionals a la Generalitat de Catalunya. I, que quedi clar, des d'Esquerra Republicana entenem un traspàs integral com la gestió total de les vies, estacions, infraestructures... Tot plegat per poder prestar un servei de qualitat.

La penúltima dada per continuar insistint en aquesta ?reivindicació: durant el primer semestre d'aquest any, les inversions executades de Renfe-Adif no arribaven al 9% del que estava pressupostat pel 2016. Sense comentaris.

Fent història, ja al maig del 2008, l'aleshores ministra de Foment, Magdalena Álvarez, pregonava als quatre vents: «Estamos cosiendo España con cables de acero». Aquestes declaracions amagaven tota una declaració d'intencions que no és una altra que la de voler disposar d'un model d'infraestructures ferroviàries al servei d'un projecte polític i no basat en les necessitats de mobilitat de les persones.

A dia d'avui sembla que hi ha qui encara no se n'adona (o mira cap a un altre costat) quan posem a sobre la taula la nefasta qualitat de la xarxa ferroviària catalana. Fins i tot, i sembla còmic, Renfe reconeix línies amb un 60% d'incompliment d'horaris. I millor riure per no plorar, perquè la seva solució passa per canviar els horaris dels trens en comptes de millorar l'estat de les infraestructures.

Des d'Esquerra continuarem lluitant i exigint les inversions, les lleis i les competències que es mereixen els catalans i els gironins. Però que a ningú se li escapi tampoc que el tren cap a la independència, malgrat incidències i retards, ja ha sortit. Pròxima parada, República Catalana.

Prem per veure més contingut per a tu