Le Pen, l'única que promet el tren d'alta velocitat fins a Perpinyà
La candidata ultradretana considera una «vergonya» que no s'hagi desenvolupat el projecte a tota la línia francesa
La candidata ultradretana a les presidencials franceses, Marine Le Pen, va afirmar ahir que si guanya les eleccions el 7 de maig s'acabarà la línia del tren d'alta velocitat (TGV) que connecta amb Espanya per la Mediterrània en direcció a Girona. Actualment, la línia que connecta les comarques de Girona amb París té diversos trams a França que encara no són alta velocitat i el govern de l'Elisi no ha demostrat tenir mai cap pressa en la reconversió.
«Crec que el TGV, en particular el que va al sud-oest fins a Espanya cal acabar-lo. Objectivament, és una mica de vergonya. Els espanyols han acabat la seva part i nosaltres, no. Donem una mostra de debilitat», va assenyalar la candidata.
Le Pen responia així a una pregunta sobre els seus plans per al desenvolupament de l'alta velocitat i d'altres línies de trens en una entrevista al programa regional de la cadena de televisió France 3.
De la resta de projectes d'alta velocitat, la candidata va assenyalar que si es converteix en presidenta els analitzarà «cas per cas» i va fer notar que a l'oest de França l'oferta està més desenvolupada.
Actualment està en servei la línia de TGV des de París fins a Nimes, mentre que des d'aquesta ciutat fins a Perpinyà els trens han d'utilitzar la línia convencional, la qual cosa implica una velocitat molt inferior.
La infraestructura de TGV també està operativa en el tram internacional Perpinyà-Figueres i des d'allà en direcció a Girona i a Barcelona. En cas que realment Le Pen guanyi i compleixi la seva promesa, el temps del trajecte entre Girona o Figueres amb les ciutats franceses per on circula aquesta línia ferroviària, i en especial la capital francesa, es reduiria considerablement.
Altres prioritats
Per l'oest de França, a partir de començaments de juliol entrarà en funcionament l'alta velocitat en el tram entre Tours i Bordeus, cosa que retallarà en una hora el trajecte entre aquesta última ciutat i París. Es troba en projecte la prolongació d'aquest ramal des de Bordeus cap a Tolosa i, eventualment, un altre cap a la frontera espanyola pel País Basc.
Per altra banda, Le Pen deu tenir molt clar on ha obtingut uns bons resultats a la primera volta de les eleccions franceses. S'ha de tenir en compte que a la Catalunya Nord, un territori que es veuria clarament beneficiat si es desenvolupés el projecte d'alta velocitat promés en la campanya, Marine Le Pen es va imposar amb un 30% dels vots.
Temes
Més a Comarques
-
Quatre detinguts i agents ferits en dues baralles a Olot durant el cap de setmana
-
Adif vol ampliar a cent treballadors la base de manteniment de Ripoll
-
Sant Joan de les Abadesses es planteja canviar la Policia Local per un cos de Vigilants
-
Dos detinguts a Puigcerdà per un robatori amb força en un restaurant