Els MIR secunden el nou sistema de puntuació
La proposta sol·licita que l'examen es puntuï del 0 al 10 en comptes de del 0 al 4 tal com es fa actualment
Els Metges Interns Residents (MIR) i els Infermers Interns Residents (IIR) han donat un suport majoritari a la proposta que sol·licita la Conferència Nacional de Degans de Facultats de Medicina (Cndfm) perquè s'estableixi un nou sistema de puntuació de l'examen MIR que vagi del 0 al 10 en comptes de del 0 al 4 tal com es fa actualment.
Aquests resultats, els va publicar dimarts l'acadèmia de formació mèdica CTO, i revelava la conformitat d'aquests futurs professionals mitjançant una enquesta en què van participar 2.374 usuaris, on queda palès que el 75% dels estudiants està a favor del canvi de baremació de cara a les pròximes convocatòries MIR i IIR.
El qüestionari diferenciava entre triar la nova puntuació, escollir una que fos d'1 a 4 punts i una altra opció que registrava aquells que no comprenien la diferència entre les formes d'avaluar. El grup CTO va destacar que un terç dels enquestats no sabien què comportava aquest canvi al seu l'expedient universitari.
Actualment, el barem acadèmic per accedir al MIR i a l'IIR, s'avalua en una escala d'1 a 4 punts. Així, per exemple, algú que tingui un 5 en una assignatura, tindria la mateixa qualificació que algú que hagi aconseguit un 6,9 en una assignatura del mateix nombre de crèdits.
És per això que els degans de Medicina han vist oportú sol·licitar una modificació d'aquests criteris, els quals han arribat a qualificar «d'injustos». A més, es tracta d'una opció que ha aprovat el mateix ministre d'Universitats, Pedro Duque.
Temes
Més a Comarques
-
Denuncien l'agressió a un àrbitre per part d'un membre de la Canya durant un partit de futbol
-
Diversos municipis del Gironès i la Selva superen els 50 litres de pluja
-
Les patronals del Ripollès reclamen un acord per al futur de la Vall de Núria: "Hi ha en perill molts llocs de treball"
-
Iniciativa pionera per garantir el relleu agrari a les explotacions de la Garrotxa