Segueix-nos a les xarxes socials:

Els afectats pel «Gloria» a Girona ja han presentat 521 peticions de compensació

Més de 90 pèrits ja han iniciat les seves gestions amb els clients

Els afectats pel «Gloria» a Girona ja han presentat 521 peticions de compensacióDavid Aparicio

Els afectats pel temporal GloriaGloria ja han començat a reclamar les seves compensacions. Així, el Consorci de Compensació d'Assegurances ja tramita uns 1.700 sinistres dels més de 5.000 que preveu que hi haurà a Catalunya com a conseqüència de les destrosses el mes de gener. El Consorci encarregat de fer-ho ha iniciat els tràmits de 1.684 reclamacions. En concret, són 893 de la província de Barcelona, 521 de Girona, 245 de Tarragona i 24 de Lleida. En el conjunt de l'Estat, la Comunitat Valenciana és l'autonomia que més sol·licituds ha enviat (2.022), per davant de Catalunya, Andalusia (854), Balears (154), Múrcia, Galícia i Aragó. La majoria de les compensacions són per inundacions i des de l'ens donen per fet que a Catalunya la xifra s'incrementarà fins més enllà de les 5.000.

Des del Col·legi de Mediadors d'Assegurances reconeixen que hi ha casos «complexos», però deixen clar que la gestió és «cada vegada més àgil». El seu representant a Girona, Jordi Triola, explica que el consorci ha enviat uns 90 pèrits per iniciar les gestions, però recorda que per poder reclamar cal tenir assegurança. «La zona catastròfica només serveix per accedir a petits ajuts en forma de crèdits tous, però no substitueix la pòlissa», assenyala. Triola també demana «paciència» als clients i creu que les indemnitzacions no trigaran gaire a arribar.

Des del Col·legi de Mediadors d'Assegurances recorden la importància de contractar cobertures per tal de poder comptar amb la indemnització corresponent. El seu representant a Girona assenyala que els afectats han de tenir «paciència», però recorda que en la calamarsada que va afectar la ciutat fa uns anys els clients van començar a cobrar un mes després d'haver posat la reclamació. Aleshores van ser 800 els expedients que es van obrir, però Triola dona per fet que aquesta vegada a les comarques de Girona seran molts més perquè ha afectat de manera molt dispersa. El president dels mediadors d'assegurances gironins, però, recorda que si no es té una pòlissa «no es cobrarà» cap indemnització «encara que es declari zona catastròfica».

De fet, Triola adverteix que «hi ha certa confusió» en aquest aspecte, i recorda que aquesta qualificació «només permet optar a ajuts en forma de crèdits tous que ofereixen les administracions per qüestions concretes». En total, el Consorci ha destinat 91 pèrits per valorar els desperfectes i fer la gestió corresponent. Des del col·legi destaquen que «cada vegada són més àgils», ja que hi ha precedents que permeten una millor coordinació.

Triola reconeix que els episodis cada vegada més habituals de temporals «estan influint molt en les pòlisses» i assenyala que «això està canviant». Per això pensa que en un futur pot afectar en el cost o en les prestacions que es puguin donar en les assegurances. Tot i això, el president considera que les companyies «no canviaran» el model de Consorci, que «és únic i funciona molt bé», especialment en casos com aquests. «Cada vegada és més àgil tramitant un sinistre i cal seguir en aquesta línia i poder resoldre el més aviat possible aquestes indemnitzacions», va aclarir.

Triola també reivindica la importància dels corredors d'assegurances i carrega contra aquelles empreses -com els bancs- que venen pòlisses com a complements dels productes financers per treure un major rendiment. El president defensa «els professionals que estan al costat del client» per tal de poder oferir un servei «primordial per fer la gestió pertinent». «El client ha de pensar si aquesta proximitat serà la mateixa que pot tenir quan truca a un 902 o a algun portal d'internet», destaca.

Prem per veure més contingut per a tu