Segueix-nos a les xarxes socials:

L'optimisme dels empresaris de l'Ocine: «Preveiem obrir dos cines nous cada any»

Un debat a Girona amb experts conclou que els exhibidors de cinema han d'aprendre a conviure amb les noves plataformes digitals de sèries i pel·lícules, i també han de reinventar-se per atraure més públic a les sales i consolidar el que ja tenen

L'optimisme dels empresaris de l'Ocine: «Preveiem obrir dos cines nous cada any»DANIEL BONAVENTURA

El relat pessimista segons el qual les sales de cinema perden espectadors va xocar ahir amb el missatge optimista dels empresaris de l'Ocine, empresa familiar de Girona en expansió als estats espanyol i francès: «Veiem futur i preveiem obrir un parell de complexos nous cada any».

Aquestes paraules de Jordi Agustí, un dels tres germans empresaris de l'Ocine, no tindrien més relleu si no haguessin sigut pronunciades després que diversos experts parlessin en un debat en un to pessimista i donessin consells als exhibidors com si el negoci de la projecció de cinema a la gran pantalla fos epigonal.

Jordi Agustí va precisar que l'Ocine obrirà a primers de 2019 tres complexos nous que sumen un total de 25 sales: un a Bordeus (França), un altre a Alcorcón (Madrid) i un tercer a Castelló de la Plana. Tots tres nous de trinca.

En el debat titulat La experiència del cine en el futuro, celebrat a l'Ocine de Girona, el CEO de la multinacional Fox a Espanya, Fernando de la Rosa, va dir que l'important «no és omplir sales, sinó oferir continguts de qualitat», i també va considerar «un problema» que la indústria miri només el dia a dia i el balanç de comptes anual, quan el que hauria de fer és «mirar el futur».

Fernando de la Rosa va recomanar als exhibidors que intentin «ampliar els espectadors que ja tenen i que la els són fidels, que facin coses també per captar espectadors nous i que crein nova oferta i productes». Així va respondre a la pregunta de Jordi Agustí: «què hem de fer per atraure més gent al cinema?»

Per la seva part, Eduardo Escuredo, director de negoci d'A Contracorriente Films, va opinar que els exhibidors de gran pantalla «han d'aprendre a conviure amb les noves plataformes digitals» com ara Netflix, i fins i tot podrien «arribar a acords per estrenar productes de Netflix als cinemes i així atraure nous públics».

Escuredo va lloar la «capacitat d'atracció» dels continguts de les noves plataformes digitals de sèries i pel·lícules.

De la Rosa va establir una comparativa entre el moment actual de l'exhibició de cinema i el de la indústria discogràfica al tombant de segle. Segons ell, les discogràfiques es van equivocar intentant «tapar» la distribució de música (qui no recorda el judici contra Nàpster?), i la prova és que, avui, el 56 per cent dels ingressos de les empreses discogràfiques prové de la distribució de música en streaming a plataformes com per exemple Spotify.

En el debat també hi va participar el productor gironí Edmon Roch, l'executiva de publicitat Claudia Dans, la CEO DMentes Berta Segura, i Guillem Terribas, del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona.

Els Ocine van commemorar els 75 anys de dedicació a l'exhibició de cinema, una activitat que van començar el 1943 amb el Núria a Olot. Avui l'empresa té un total de 19 cinemes amb 30.000 butaques i rep 4,5 milions d'espectadors anuals, xifres que s'ampliaran aviat amb la seva política de creixement sostingut.

A les comarques gironines tenen els multisales de Girona, Platja d'Aro i Blanes, i en aquesta àrea no contemplen nous projectes. Ara mateix ja estan implantats en dues ciutats franceses i pensen continuar l'expansió internacinal.

L'aniversari de l'Ocine va viure un dia especial el passat diumenge 16 de setembre una matinal gratuïta a tot l'Estat espanyol.

Prem per veure més contingut per a tu