Quines marques d'oli d'oliva s'han apujat més de preu?

El preu de l'oli d'oliva verge extra s'ha encarit, de mitjana, un 15% en un mes i mig

Miquel Cornellà de la Cruz

Miquel Cornellà de la Cruz

En moltes ocasions, a l'oli d'oliva se l'ha anomenat l'or líquid. Ara, aquesta afirmació s'apropa cada vegada més a la literalitat. El preu de l'oli d'oliva està pels núvols. Aquest producte, un imprescindible de l'anomenada cuina mediterrània, s'ha encarit, en alguns casos, un 30% en tan sols un parell de mesos. El litre es pot arribar a pagar a 10 euros, en funció de la marca i la qualitat.

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha estudiat aquest increment de preus durant els darrrers mesos i ha conclòs que el preu de l'oli d'oliva verge extra s'ha encarit un 15,4% des de la primera quinzena de juliol.

L'organisme ha realitzat un sondeig en el qual han analitzat els preus de deu cadenes de supermercats i 19 marques d'oli d'oliva verge extra. L'estudi es va realitzar entre els primers dies de juliol i els de finals d'agost. En aquest període, de tan sols mes i mig, la pujada de preus ha estat generalitzada.

Hi ha marques que han apujat el preu del producte més d'un 30%, però de mitjana l'encariment ha estat del 15,4%

L'OCU demana accions al govern espanyol

Enfront d'aquesta situació, l'ens ha demanat al Ministeri d'Agricultura que augmenti el control de la cadena de producció de l'oli d'oliva per evitar abusos i especulacions amb el producte i els seus preus.