La Direcció General de l'Aviació Civil francesa (DGAC) ha confirmat avui a EFE que l'avió sinistrat avui als Alps francesos no ha enviat un senyal d'alerta abans de l'accident, com havia dit aquest mateix organisme prèviament.

"Ha estat el controlador aeri el que ha llançat l'alerta perquè havia perdut contacte amb l'avió, cap a les 10.30 hora local (09.30 GMT)", ha informat a Efe un portaveu de la DGAC.

La mateixa font ha indicat que res no fa pensar que les condicions meteorològiques fossin dolentes en el moment de l'accident.

"Era a l'espai aeri superior i normalment les condicions són bones", ha afegit el portaveu.

El Ministeri francès de l'Interior no descarta cap hipòtesi per explicar les causes del sinistre d'un aparell d'Airbus A320 i operat per la companyia alemanya Germanwings que s'ha estavellat avui als Alps francesos amb 150 persones a bord.

La investigació de l'accident, segons ha indicat avui en un comunicat la ministra de Justícia, Christiane Taubira, ha quedat en mans de la Fiscalia de Marsella, a la qual se li facilitaran "tots els mitjans perquè sigui duta a terme en les millors condicions sobre temps i eficàcia".

Segons els mitjans francesos, l'avió es podria haver estavellat al massís de Trois Evéchés, una zona molt muntanyosa dels Alps francesos.

El capità del vol accidentat tenia 6.000 hores de vol i deu anys i la darrera verificació de l'avió s'havia fet dilluns a Düsseldorf

El capità del vol accidentat treballava per a Lufthansa i German Wings "des de feia més de deu anys" i tenia una experiència de "més 6.000 hores de vol" en aquest aparell A320, segons ha informat el president de l'aerolínia, Thomas Winkelmann. L'aparell que s'ha estavellat als Alps francesos tenia 24 anys, Lufthansa el va comprar el 1991, i havia estat revisat a fons l'estiu del 2013, com aconsellen els manuals d'Airbus.

La darrera "verificació de rutina" s'havia fet aquest dilluns a l'aeroport de Düsseldorf, pels tècnics de Lufthansa, sense cap incidència assenyalada, segons Winkelmann. A bord hi viatjaven almenys 67 alemanys, però aquesta xifra podria canviar.

El president de German Wings ha explicat que els controladors aeris francesos han perdut el contacte per ràdar amb l'aparell a les 10.53, quan volava a uns 6.000 peus. Segons Winkelmann, l'aviço ha volat uns vuit minuts a baixa alçada. Equips tècnics de Lufthansa i German Wings viatgen ara al lloc de l'accident per participar en la investigació.