Segueix-nos a les xarxes socials:

Girona ja té el projecte per fer el carril bici sota el viaducte del tren

Anirà des del pont de Pedret fins a la plaça Poeta Marquina, on connectarà amb Sant Narcís

Girona ja té el projecte per fer el carril bici sota el viaducte del tren

L’Ajuntament de Girona ja ha aprovat inicialment el projecte executiu del carril bici que transcorrerà per sota el viaducte del tren, des del pont de Pedret fins a la plaça Poeta Marquina. Malgrat que al projecte encara li queda recorregut abans que es faci realitat -ara s’haurà de sotmetre a exposició pública, rebre al·legacions i, sobretot, buscar finançament-, es tracta d’un pas més per connectar amb bicicleta el nord i el sud de la ciutat. «Amb aquest projecte confirmem que fem una aposta real per la mobilitat en bicicleta», assenyala el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà (CiU). El carril bici es troba inclòs dins del Pla de Mobilitat, en el qual Ajuntament i entitats han estat treballant durant els darrers tres anys.

El projecte, aprovat divendres passat, costarà uns 400.000 euros, tot i que de moment encara no disposa d’una dotació pressupostària. Això sí, Alcalà ja està buscant alternatives: «Ja veurem com ho anirem desenvolupant. Fins i tot es podria arribar a fer per fases, però l’important era fer aquest primer pas i tenir el projecte. D’aquesta manera, ens assegurem que la idea no queda en un calaix», indica.

El que encareix el projecte és que s’han d’instal·lar semàfors a les cruïlles per tal de garantir la seguretat dels ciclistes, mentre que també s’hauran d’endarrerir o suprimir alguns aparcaments. A més, també s’han de superar altres obstacles, com ara muntanyes de vegetació i voreres.

El nou carril bici permetrà connectar el pont de Pedret amb l’estació d’autobusos, on s’unirà amb el tram previst al Parc Central i amb el carril que ja hi ha al passeig d’Olot. El nou vial començarà just a la Copa, davant del Punt de Benvinguda, i anirà passant per sota les vies del tren fins a arribar a l’encreuament amb el carrer de Santa Eugènia. D’aquesta manera, la zona nord de la ciutat quedarà unida amb la sud.

Obres al Pont de la Barca

D’altra banda, d’aquí a dues setmanes com a molt tard començaran les obres per fer el tram de carril que ha d’unir l’hospital Josep Trueta amb Correus. En aquest cas, es reduirà a un els dos carrils de circulació que hi ha al carrer Font de l’Abat, així com al Pont de la Barca. També tindrà un sol carril la rotonda que hi ha davant dels cinemes Oscar. Ara fa pocs mesos ja es va fer la prova pilot i, davant dels bons resultats, s’ha decidit tirar endavant aquest canvi de circulació. D’aquesta manera, indica Alcalà, s’aconseguirà més seguretat en aquesta zona -ja que els cotxes no podran córrer tant- i, malgrat que en algunes hores punta sí que hi pot haver-hi retencions, l’Ajuntament calcula que no seran excessives. «A més, per a la gent que giri del pont de França cap a la Font de l’Abat, la incorporació serà més senzilla», assenyala Alcalà, tot afegint que la rotonda «serà més segura». Malgrat que el regidor confiava que els treballs es poguessin iniciar aquesta propera setmana, finalment es començaran la vinent

Prem per veure més contingut per a tu