Citroën, tot al confort
LA MARCA FRANCESA COMPLEIX UN SEGLE ENFOCADA A PROPORCIONAR EL MÀXIM CONFORT ALS SEUS VEHICLES
Per demostrar-nos en què consisteix el seu programa Advanced Comfort, Citroën ens va proposar un viatge des de la seva seu a Villaverde (Madrid) fins a la bonica localitat d'Ayllón, a Segòvia, a bord dels seus C5 Aircross i C4 Cactus, explicant-nos després els motius pels quals tots dos models resulten tan còmodes en tota circumstància. Així, el programa bascula sobre vuit aspectes en què Citroën treballa des dels seus inicis: seients, facilitat d'ús, espais per guardar objectes, espai general, materials, qualitat de l'aire, acústica i suspensions.
Sigui com sigui, el cert és que tots dos models són summament còmodes en qualsevol ús, però és quan analitzem els perquès quan ens adonem de l'intens treball i desenvolupament que hi ha al darrere d'aquests aspectes per aconseguir-ho. Començant pels seients, direm que Citroën fa servir escumes estructurals d'alta densitat i altres escumes més gruixudes del que és habitual.
Tota l'ergonomia al volant s'ha desenvolupat buscant la facilitat d'ús en tots els comandaments, palanques i pedals. Els habitacles són plens de forats i guanteres per deixar-hi els nostres estris, i es busca sempre maximitzar l'espai interior disponible. A l'hora d'escollir els materials i recobriments, es busquen contactes naturals, tous i sedosos que inspirin qualitat, però que a més aïllin de sorolls i vibracions.
El mateix succeeix amb la ventilació i els filtres, que ens asseguren una bona qualitat de l'aire a l'interior, mentre que les suspensions, dotades d'amortidors progressius hidràulics -amb més de 20 patents- s'encarreguen no només de subjectar el cotxe, sinó de fer-ho d'una manera que ens aïlla, un cop més, dels sorolls, vibracions i moviments paràsits de la carrosseria, com si fos una catifa voladora. En resum, a ningú el pot sorprendre que d'un Citroën es digui que resulta molt confortable. Però cal aplaudir l'esforç i l’intens treball de desenvolupament que porta a terme la marca francesa perquè els Citroën siguin i continuïn sent, sempre, una mica més còmodes que els seus rivals.
Més a Motor
-
Impost CO2 2024 a Catalunya: consulta el cens, el calendari i quan hauràs de pagar
-
Quant he d'inflar les rodes del cotxe? Així has d'interpretar l'etiqueta de la pressió dels pneumàtics
-
Com obtenir fins a 15 litres de combustible extra en proveir el cotxe
-
Així serà el nou SUV híbrid de Renault que arribarà a Girona en poques setmanes: un súper esportiu amb molta potència