Elegant i refinat
DS actualitza la seva berlina DS 9, amb la qual manté les versions híbrides endollables E-Tense 250 i E-Tense 4x4 360
De cara a l’actual temporada, DS, la marca de luxe de Citroën, ha fet alguns petits canvis amb la finalitat d’actualitzar al DS 9, el seu cotxe més important, donant-li un major toc tecnològic alhora que amplia la gamma de versions amb un nou acabat denominat Opera i la col·lecció Esprit de Voyage.
Amb això aporta un nou toc d’elegància i refinament amb una berlina amb la qual viatjar és un autèntic plaer pel seu confort i dinamisme, sent alhora respectuosos amb el medi ambient. El DS9 és el vehicle amb el que DS vol exemplificar els seus valors, oferint l’experiència més luxosa i prèmium possible a través d’un cotxe on el disseny i la tecnologia són els aspectes més importants.
Més tecnologia.
La innovació més important que presenta el DS 9 d’aquesta temporada és la presència d’un quadre d’instruments de nou disseny que acompanya al nou sistema multimèdia DS IRIS que inclou una interfície enterament revisada que pot configurar-se i personalitzar-se per complet i compta amb la tecnologia de reconeixement de veu natural IRIS.
La pantalla tàctil de 12 polzades d’alta resolució mostra un menú compost per widgets que permeten accedir directament a totes les funcions per a controlar el sistema de navegació connectada 3D, l’aire condicionat, les fonts de so digital i les dades del viatge. El seu maneig és còmode i fàcil i ofereix una vista de 360º de l’ entorn del cotxe a través de noves càmeres d’alta resolució. Proporciona accés a les funcions Mirror Screen, CarPlay i Android Auto a través de Wi-Fi o mitjançant dos ports USB C, facilitant així la connexió amb el mòbil i poder usar aplicacions o escoltar la música que tinguis seleccionada.
El sistema de navegació connectada ajuda al conductor triant la ruta més adequada per a arribar al destí. Així mateix comprova les condicions del trànsit i calcula les millors rutes en temps real, mostra les zones de perill, inclosa la presència de radars (en funció de la legislació del país), així com les previsions meteorològiques, ubicació i preus de les estacions de servei i l’emplaçament de les estacions de recàrrega i els aparcaments publics.
Nova versió Opera.
La gamma del DS 9 incorpora un nou acabat denominat Opera que se situa per sobre de la versió Rivoli+. Incorpora molt equipament de sèrie i tecnologia com, per exemple, el sistema d’amortiguació controlat per cambra, el pack de seguretat ampliada amb conducció semiautònoma de nivell 2, el sistema de detecció de fatiga i el de visió nocturna.
A tot això cal sumar-li una sèrie d’elements centrats exclusivament en el confort i de manera molt especial per als ocupants de les places posteriors, com, per exemple, seients laterals calefactats, ventilats i amb funció de massatge, climatitzador automàtic bizona estès, a més de sostre solar, porta gran elèctrica, parabrisa tèrmic i alarma. Aquesta versió va entapissada en cuir nappa amb un patró que imita les formes d’una corretja de rellotge en tres colors; xarxa robins, negre basalt i grisa perla.
Col·lecció Esprit de Voyage.
La col·lecció Esprit de Voyage ja vista en els SUV DS 4 i DS 7 arriba ara al DS 9 oferint un refinament únic caracteritzat per un interior en cuir en color pàl·lid que li confereix un toc d’exclusivitat.
Els colors clars i lluminosos rematen l’interior amb seients entapissats en un cuir de nappa grisa perla; el gravat Esprit de Voyage consistent en un mapa d’Europa amb radis centrats en París es repeteix en els llindars i les insígnies de les portes davanteres i també figuren gravades amb làser en les carcasses dels retrovisors. Aquesta col·lecció està disponible en quatre colors: Crystal Pearl, Blau Mitjanit, Gris Platí i Negre Perla.
Dues motoritzacions híbrides.
El DS9 s’ofereix amb dues motoritzacions híbrides endollables de 250 i 360 CV, aquesta última amb tracció a les quatre rodes. L’E-Tense 250 porta un motor PureTech de quatre cilindres i 200 CV al qual se suma un motor elèctric de 110 CV. La bateria de 15,6 kWh ofereix una autonomia de 85 quilòmetres en cicle WLTP i el carregador de 7,4 kW permet recarregar la bateria de 0 al 100 per cent en 2 hores i 23 minuts.
L’E-Tense 4x4x 360 incorpora un motor de quatre cilindres i 200 CV i dos motors elèctrics, un de 110 CV integrat en la caixa del canvi i un altre de 113 CV connectat a l’eix posterior. La bateria té una capacitat de 15,6 kWh. Té la velocitat màxima limitada electrònicament a 250 km/h i capacitat per a aconseguir els 140 km/h en manera elèctrica exclusivament.
Temes
Més a Motor
-
Alerta: Et poden caure fins a 6.000 euros de multa per portar aquests adhesius al cotxe
-
Descobreix la data en la qual ja no podràs circular en certes zones si tens l'etiqueta B i C mediambiental
-
Saps els riscos que pot suposar portar les rodes del cotxe desinflades?
-
Impost CO2 2024 a Catalunya: consulta el cens, el calendari i quan hauràs de pagar