Gosbi deixa de ser el patrocinador del Girona

Després de tres temporades com a sponsor principal, l'empresa empordanesa d'alimentació d'animals de companyia ha decidit no renovar l'acord amb el club de Montilivi

Gazzaniga i Arnau, amb la Canya, firmant a la botiga de Gosbi.

Gazzaniga i Arnau, amb la Canya, firmant a la botiga de Gosbi. / MARC MARTÍ

Tatiana Pérez

Tatiana Pérez

El Girona i Gosbi han fet oficial aquest matí que finalitzen el seu acord de patrocini, un cop vençut el contracte que els unia des del juliol de 2021. En conseqüència, l’empresa altempordanesa especialitzada en nutrició d’animals de companyia, que ha estat el patrocinador principal de l’entitat blanc-i-vermella durant les darreres tres temporades, es desvincula totalment del club de Montilivi, després de refusar diverses propostes de renovació per part dels gironins. Aquest seria el pas previ per a l’aterratge de l’aerolínia Etihad Airways, que ja té via lliure per desembarcar a Montilivi.

En un vídeo d’allò més emotiu, compartit per tots dos, el Girona i Gosbi han repassat la trajectòria i el creixement que han viscut plegats. Començant a caminar donats de la mà a Segona Divisió, van aconseguir tocar la glòria amb l’ascens del 19 de juny de 2022 a Tenerife i enguany s’han superat amb la classificació a la Lliga de Campions. «Fins arribar al millor escenari de la història: Europa. Ara, però, i en el moment més dolç, és l’hora de dir-nos adéu. Els nostres camins se separen, però sempre durem al cor els moments que hem viscut plegats. La realitat ha superat el millor dels somnis. Ha estat un viatge inoblidable i la història continua, pel Girona i per Gosbi. No en tingueu cap dubte», es pot escoltar en l’anunci sobre el fi de la seva relació.

Gosbi ha vestit les equipacions del primer equip masculí i també les dels equips de l’Acadèmia, Futbol Femení, Genuine i Veterans, a més de la roba d’entrenament.

Paral·lelament, ambdós han sortit beneficiats de l’acord de patrocini que els unia. Per una part, el Girona ha comptat amb estabilitat econòmica i ha demostrat la seva sensibilitat pels animals o el respecte pel territori. Per l’altra, Gosbi ha guanyat visibilitat augmentant considerablement les seves vendes.

La sortida de Gosbi com a patrocinador de l’entitat blanc-i-vermella a priori no ha de repercutir en la Canya, la gossa oficial del Girona, que continuarà passejant acompanyada d’aficionats i el seu amo per la gespa de Montilivi en la prèvia dels partits de l’equip. De la mateixa manera, es mantindrà l’aposta pel carnet de soci animal. El Girona es va convertir l’any 2022 en el primer club pet friendly del món.

Des que el conjunt gironí va pujar a la LFP la temporada 2008-09 a la samarreta s’han portat marques de tot tipus, comptabilitzant un total de deu empreses -incloent Gosbi-.

L’exercici 2024/25 s’obre una nova etapa amb l’arribada d’Etihad Airways. L’aerolínia dels Emirats Àrabs Units, que també és un dels principals sponsors del Manchester City, ha estat últimament a Girona per acabar de tancar l’acord de patrocini i gravar la promoció per a l’anunci oficial. La samarreta del Girona s’ha revalortizat gràcies als èxits d’aquesta temporada i, tot i que la idea sempre ha estat renovar amb Gosbi, el club s’ha decantat per la millor oferta arran de la negativa de l’empresa de Vilamalla.