Segueix-nos a les xarxes socials:

Novetat | Seat Ateca

L’essència de la maduresa

Set anys després del seu llançament, el Seat Ateca continua conservant el seu poder d’atracció i amb gairebé mig milió d’unitats venudes en el món, pot dir-se que està en el seu millor moment

L’essència de la maduresa

L’ofensiva SUV de Seat va donar principi en 2016 quan va llançar al mercat l’Ateca. Des de llavors, la marca ha mantingut la seva aposta pel segment convertint-lo en el primer Cupra i fent-lo servir com l’exemple sobre el qual desenvolupar la resta de la gamma SUV de la marca. Aquest model ha gaudit sempre d’una gran acceptació per part de l’usuari i el demostra el fet que ja s’ha venut gairebé mig milió d’unitats a tot el món de les que més de 100.000 corresponen al mercat espanyol.

El Seat Toledo Marathon va marcar una època per a Seat i ara, amb l’Ateca, ressorgeix en competició

Fa tres anys, la marca de Martorell va dur a terme una actualització que va afectar tant qüestions estètiques, com d’equipament i gamma. Va ser un nou revulsiu per a aquest SUV compacte que no ha perdut gens del seu atractiu.

L’essència de la maduresa

Tercer model més venut

. L’Ateca continua mantenint un bon ritme de vendes i actualment és el tercer model més venut del seu segment amb el que està contribuint als excel·lents resultats que la marca de Martorell porta acumulats en els primers sis mesos d’enguany. Seat ha aconseguit les 261.400 unitats venudes, la qual cosa suposa un creixement del 28,1 per cent respecte al mateix període del 2022. D’aquest còmput, 154.200 corresponen a Seat amb l’Arona, Ibiza i Ateca com a models més venuts mentre que 107.000 unitats corresponen a Cupra. L’aportació d’aquesta marca és molt important ja que continua impulsant els resultats financers de la companyia gràcies a la major rendibilitat dels seus models.

Una gamma consolidada.

Amb l’actualització duta a terme en 2020 i la reestructuració de gamma que s’ha dut a terme ara en matèria de motoritzacions i acabats, l’Ateca ofereix una excel·lent relació qualitat-preu, un disseny atractiu, així com un magnífic comportament dinàmic, tot això secundat per una tecnologia a l’avantguarda.

La gamma està configurada per dos motors de gasolina i dos dièsel. En gasolina estan disponibles un tres cilindres 1.0 TSI que rendeix 110 CV i un quatre cilindres 1.5 TSI de 150 CV. Tots dos van amb caixa manual de sis velocitats i el de 150 CV també pot anar amb la caixa automàtica DSG.

En dièsel, l’oferta també és de dos motors, tots dos de 2..0 litres TDi amb 115 i 150 CV, tots dos amb caixa manual de sis marxes i el de 150 també pot anar amb la caixa automàtica DSG i a més disposar de tracció a les quatre rodes.

Pel que respecta a acabats, s’ha eliminat el nivell FR i hi ha disponibles tres nivells, Reference XM, Style XM i X-Perience XM. En definitiva, el client té la possibilitat de triar entre un total de 13 combinacions fruit de triar entre quatre motors i tres acabats.

Facilitats de compra.

El preu de venda del Seat Ateca part dels 22.284 euros incloent les accions comercials de la marca. No obstant això en l’actualitat l’Ateca està disponible amb lliurament immediat en l’acabat Reference XM per 180 euros al mes mitjançant el sistema Seat Flex. Aquest consisteix en una entrada de 6.591 euros, 36 quotes de 180 euros mensuals i en tres anys el client pot retornar-lo, canviar-lo o quedar-se’l per 18.058 euros. Des del mes de gener, un 38 per cent de les vendes que s’han registrat s’han realitzat mitjançant aquesta “fórmula de compra”.

Anem de carreres

. Seat té un departament de Cotxes Històrics on poden trobar-se en perfecte estat d’ús una sèrie de models que, temps enrere, van participar en diversos campionats i proves esportives. És un departament que recull la història esportiva de la marca de Martorell que va collir grans victòries en el seu moment.

Un dels models d’aquest departament és el Toledo Marathon, un cotxe que en el seu moment, en 1989 i proveït d’un motor de cinc cilindres amb 330 CV de potència va començar a disputar diversos raids dins i fora del nostre país aconseguint excel·lents resultats tenint com a pilots a José Mª Serviá, Erwin Weber i Antonio Rius. Fins a 1994 van estar competint i encara que l’objectiu era córrer el Dakar en 1995, finalment no va participar.

Ara, Seat torna a “desempolsar” amb tota la pompa el Toledo Marathon i té previst participar en Ral·li-raid de regularitat ‘RallyClassics Àfrica’ amb Antonio Rius i Carles Jiménez que tindrà lloc del 16 al 21 de setembre. La prova consta de cinc etapes, una d’elles fent nit en les haimas del desert; i tindrà com a escenari la regió de Merzouga i Erfoud, al Marroc, amb un itinerari total de 900 quilòmetres de recorregut dels quals 700 són de regularitat.

A més del Toledo Marathon també participaran tres Ateca de sèrie que han estat preparats amb pneumàtics específics, una suspensió elevada 4 centímetres gràcies a uns molls especials, protecció de baixos i barres en el sostre.

Prem per veure més contingut per a tu