Segueix-nos a les xarxes socials:

Indústria | Mercat

Volkswagen Vehicles Comercials apunta a un any de rècord

L’e-commerce salva la venda de vehicles d’aquesta divisió de la signatura alemanya que ha registrat un creixement del 43,7% durant el primer semestre de 2023

Volkswagen Vehicles Comercials apunta a un any de rècord

Han estat dos anys durs per al sector de l’automòbil, també en l’àmbit dels vehicles comercials. Encara es deixen notar els estralls de la pandèmia, la falta de semiconductors i els retards en la producció, però les xifres són positives i Volkswagen Vehicles Comercials apunta a un any de rècord amb 6.600 unitats matriculades fins a juny.

Volkswagen Vehicles Comercials apunta a un any de rècord

Aquesta dada suposa un creixement del 43,7% respecte al mateix període de 2022, amb un increment en la quota de mercat fins al 9,1%. La salvació d’aquest segment, en la signatura alemanya, ha estat el «e-commerce» entesa com la furgoneta de repartiment, que ha passat d’un 45% de les vendes a gairebé un 65%, però també l’èxit del Califòrnia, que ha registrat una pujada del 60% amb 488 unitats.

Volkswagen Vehicles Comercials apunta a un any de rècord

Un model camper que aviat serà substituït per una nova generació, revelada durant la tradicional trobada de Volkswagen Vehicles Comercials amb la premsa especialitzada. Sobre aquest nou Bulli han pogut desvelar poc, però sabem que es produirà sobre la base del Multivan T.7 i implementarà millores en l’apartat de la funcionalitat, com la doble porta corredissa. Aquest detall ens fa pensar que el moble amb la cuina i la nevera es desplaçarà lleugerament cap endarrere, permetent així un accés lliure per tots dos costats.

Aquest avançament ens convida a pensar que la versió camper del ID.Buzz encara trigarà a arribar, malgrat l’icònic de la seva estètica. Una història que han aprofitat per a seguir el camí marcat en aquesta era electrificada, en la qual el Multivan PHEV és el protagonista, en emportar-se el 60% de les vendes. Aviat la família zero emissions incorporarà al ID.Buzz de batalla llarga (2024), al Caddy PHEV i el successor del T6, amb versions elèctrica i PHEV.

Un any de recuperació

. La companyia parla d’un «excepcional primer trimestre», però també accepta que les dades estan lluny dels aconseguits en 2019, quan es va tancar l’any amb 18.000 unitats matriculades. Ara com ara, es conformen amb signar un creixement molt per sobre del mercat, que va tancar el primer semestre en un 26,6% en positiu, amb un creixement de comandes del 70%. Alberto Teichman, director general de Volkswagen Vehicles Comercials, va apuntar: «l’extraordinari treball de la xarxa de concessionaris que ha tancat el primer semestre amb una rendibilitat mitjana del 2,2%, la més alta registrada en la història de la marca en un primer semestre».

El Caddy és el model que genera més volum en la marca, amb 2.493 unitats matriculades i un creixement del 53%. Li segueix la gamma T (Transporter, Caravelle, Multivan i Califòrnia) amb un auge del 25% i el significatiu detall del Califòrnia, que també es deu a les unitats que es van reservar en 2022 i no es van poder lliurar per falta de producció. Encara no tenen dades del nou pick up Amarok, que a penes porta unes setmanes disponible en el mercat.

L’objectiu continua complint-se

. El pla de Volkswagen Vehicles Comercials era el d’incrementar la seva gamma de vehicles per al treball, una idea que sembla encertada. Ara, seguint la línia dels turismes, li toca el torn a l’electrificació sota l’estratègia GRIP 2030 i la promesa de vendre un 55% de models BEV per a aquesta dècada.

Més enllà del futur electrificat, les vendes es traslladen a un altre element clau per al departament de comercials alemany: la postvenda i el vehicle d’ocasió. El primer punt està més que aconseguit, amb un increment d’un 17% respecte a la xifra de 2022. En l’àrea de V.O el creixement és d’un 10%, una dada rellevant atès que són els propis concessionaris i la xarxa els que es beneficien del valor residual del vehicle i, per tant, de la rendibilitat.

Prem per veure més contingut per a tu