Segueix-nos a les xarxes socials:

Editorial

Pals a les rodes a un dels pocs aeroports amb beneficis

«Hi ha coses que costen d'entendre, i més en un període de greu crisi econòmica»

Hi ha coses que costen d'entendre, i més en un període de greu crisi econòmica en el que hauria de primar l'eficiència i la productivitat. No té cap explicació lògica que, per una suma de factors, s'estiguin posant pals a les rodes a un dels escassos aeroports espanyols -ens referim al de Girona- que l'any passat va obtenir beneficis, alhora que és el que ha perdut més passatgers de tot l'Estat en el primer trimestre d'enguany. Efectivament, l'aeroport gironí va ser l'any passat el cinqué amb més beneficis: 10,85 milions d'euros. Només 11 dels 48 aeroports que operen a tot Espanya van tancar l'exercici amb resultats positius; uns resultats que ja no es podran repetir a Girona per la davallada de passatgers que, a partir del mes de maig, encara serà més important amb la desaparició de quasi la meitat dels vols de Ryanair. La responsabilitat és atribuïble, en diferent mesura, a Aena i la Generalitat. Si Aena fos una societat que actués merament per criteris empresarials ja hauria rebaixat les taxes per atraure més vols i, al final, obtenir més beneficis. Però Aena és un ens singular i arcaic en la gestió aeroportuària europea que aplica les mateixes tarifes independentment de la capacitat de negoci de cada instal.lació. Un càrrec d'Aena va apuntar dimarts que el benefici de l'aeroport de Girona obre la porta a rebaixar les taxes. És una notícia positiva, però arriba tard. Ara bé, seria un error, com han fet la Generalitat i algunes institucions i organitzacions empresarials gironines, responsabilitzar exclusivament de la davallada Aena, empresa que en els últims cinc anys ha invertit uns 120 milions d'euros per modernitzar les instal·lacions de Vilobí. És lògic que intenti amortitzar-les. El que no té sentit és que el Govern català hagi paralitzat la renovació del contracte amb Ryanair i que no tingui cap pressa a resoldre el conflicte. És un contrasentit proclamar l'economia productiva com a prioritat de govern i alhora posar pals a les rodes a les coses que funcionen bé. Al final, els beneficis de l'activitat de l'aeroport de Girona reverteixen en el territori.

Prem per veure més contingut per a tu