Ho explica el periodista Xavier Mirabent en el llibre que ha publicat a Pagès Editors i ha quedat demostrat durant la cobertura informativa de la tornada de les semifinals de la Champions League: l'èxit no significa el mateix per als professionals de l'esport que han estat formats en centres d'alt rendiment que per als mitjans de comunicació. Els primers se centren a progressar per tal d'assolir els objectius fixats, sense perdre de vista valors com la humilitat i l'autocontrol, amb capacitat de reflexió i consciència que el grup se situa per sobre de les individualitats. La premsa, en canvi, es preocupa principalment pels resultats immediats en les competicions i potencia la demostració de superioritat sobre la resta. Així, figures com Leo Messi són tractades com éssers sobrenaturals, encara que estiguin absents. Els últims partits europeus del Reial Madrid i el Barça han brindat a Mirabent, autor d'El mite de l'èxit esportiu i els mitjans de comunicació, excel·lents exemples que reforcen la seva conclusió: per a aquells que s'hi dediquen, el triomf és la conseqüència de la feina ben feta, amb rigor i constància. L'èpica és per als titulars i els il·luminats.