Que faci vuit anys que la Casa Reial va registrar la marca Reina Letizia és una mostra de fins a quin punt el màrqueting i la publicitat s'aprofiten dels noms i cognoms dels personatges famosos per fer el seu agost: i no només de la imatge. Vegin que en aquest cas, en la seva família tenen una dissenyadora i venedora d'articles per a la dona. També van registrar noms com Príncep Felip, Prínceps d'Astúries, Infanta Leonor i Infanta Sofia. Això es diu ser previngut i evitar possibles problemes.

Suposo que ja saben, vostès que s'assabenten dels afers importants de la vida, que un jovencell com el futbolista Neymar, nova futura estrella del Barça, genera uns 20 milions d'euros anuals en publicitat i màrqueting diversos. Que al Brasil, tant t'anuncia begudes refrescants, xiclets, com roba interior, gelats o el que calgui. Fins al punt que no s'entén com els brasilers no es confonen amb tants de productes que anuncia el practicant del jogo bonito.

D'un futbolista que ja es retira, el senyor Beckham, casat amb la més pija de les Spice Girls, asseguren que els seus ingressos en publicitat i màrqueting supliran amb escreix els de la carrera de futbolista. L'home sempre està disposat a fer una oportuna campanya de calçotets, bòxers o eslips, gravada amb el millor gust possible, i que pugui representar o no a la seva pròpia marca de roba que li proporciona uns quantiosos ingressos econòmics anuals.

Els especialistes en màrqueting recomanen als famosos registrar-se el nom i cognoms per evitar problemes com els que s'ha trobat Iker Casillas, que s'hagut de barallar via tribunals amb un senyor portuguès ben oportunista que va registrar el seu nom i cognom per a una línia de roba que volia aprofitar l'atractiu del porter madridista.

El tennista Rafa Nadal, el 2010, quan ja era el número u mundial, ingressava per publicitat 15 milions de dòlars. Però vegin que l'antic rei del tennis, Federer, que acabava de destronar en aquell moment, ingressava pel mateix concepte i atès que ja portava anys sent el número u, la xifra espectacular de 35 milions d'euros anuals. I pensin que Nadal, pel que diuen, no té registrats els seus nom i cognoms, excepte per a la seva Fundació.

No només els vius generen ingressos, sinó que persones mortes fa temps com Marilyn Monroe, Elvis PresleyMichael Jackson són autèntics manàs per aquells que tenen els seus drets en ?propietat. Per a la resta de persones, pobres mortals, ens queda pensar que algun dia els nostres noms i cognoms, valguin el seu pes en or. Snif.