U na multa de gairebé 20.000 euros. Aquesta és la sanció a què s'enfronta l'empresa que gestiona des de gener de 2013 el trenet turístic a Girona pels incompliments que ha fet "de forma reiterada i sistemàtica" de les condicions del contracte. A la pràctica, això vol dir que hi ha dies en què no s'ha ofert el servei i d'altres en què el tren s'ha substituït per un altre vehicle que no compleix els requisits. Tenint en compte que ja se l'havia sancionat fa uns mesos exactament pels mateixos motius, costa d'entendre per què la situació no millora. Està molt bé que l'Ajuntament sancioni els incompliments -només faltaria!-, però sembla que li falta afrontar el problema de cara. Quan la qüestió s'ha posat de manifest al ple municipal, tant l'alcalde, Carles Puigdemont, com la regidora de Turisme, Coralí Cunyat, han tirat "pilotes fora" i, malgrat admetre disfuncions, han assegurat que l'empresa les estava solucionant. Però les deu infraccions greus i les sis de lleus que han motivat el darrer expedient sancionador fan pensar que potser no és així. Per això, cal que l'Ajuntament ofereixi informació fiable i aclareixi si la situació realment està a prop de resoldre's o si, pel contrari, va per llarg.