Els analistes calculen que hi ha més de set mil milions de dispositius de la internet de les coses. La computació de baix cost, el cloud computing, el big data i l’analítica han permès aquest avenç, en propiciar que les persones es puguin relacionar amb fluïdesa amb objectes connectats, a la xarxa i entre ells. La mitjana d’adopció d’aquestes tecnologies és del 90% a escala mundial. Els sensors instal·lats als aparells poden rastrejar dades en temps real, processar-les, compartir-les i millorar l’experiència dels clients. Si bé l’ús més comú es dona a les llars, mitjançant els electrodomèstics, aquest sistema s’està estenent per totes les esferes de la societat, l’economia i la cultura. A la banca, el terreny recorregut ha estat extens, per exemple, a través de les solucions de pagament sense contacte, fet que ha possibilitat que ciutadans del món sencer utilitzin d’una nova manera els seus telèfons mòbils o rellotges intel·ligents. I assistents de veu com Alexa o Cortana estan simplificant les transaccions en línia. Però encara hi ha un ampli espai per conquistar, sobretot, després dels mesos més durs del coronavirus, quan la por a les superfícies contaminades va afavorir mètodes més nets que els diners en efectiu.