Diari de Girona

Diari de Girona

Laura Fanals

En mans de Renfe

Demà entra en funcionament el tercer operador d’alta velocitat a Espanya: Iryo, una nova «low cost» formada per Trenitalia, Globalvia i Air Nostrum. I, igual que passa amb la francesa Ouigo, de moment tampoc té previst parar ni a Girona ni a Figueres. En un mercat ferroviari liberalitzat, en què teòricament els espanyols haurien de tenir més opcions que mai a l’hora de moure’s, ens trobem que la lògica capitalista s’imposa i l’alta velocitat es concentra en les principals ciutats del país (sobretot Barcelona-Madrid, tot i que en alguns casos també València i Sevilla), de manera que els gironins tornem a quedar en mans de Renfe.

Aquesta situació deixa al descobert, un cop més, la necessitat d’un servei públic fort, que serveixi per vertebrar el territori i garanteixi l’equitat en la mobilitat de tots els ciutadans. Caldrà veure quines són les conseqüències del trencament entre SNCF i Renfe en el servei d’Avant entre Girona i Barcelona a partir del divorci oficial de l’11 de desembre, tot i que l’operadora espanyola ha garantit que mantindrà el servei i fins i tot ampliarà lleugerament el nombre de seients. A veure què hi diuen els usuaris, que porten temps queixant-se de la falta de freqüències i places. Caldrà armar-se de paciència, perquè sembla que Girona seguirà depenent dels Avant de Renfe una bona temporada més.

Compartir l'article

stats