Segueix-nos a les xarxes socials:

El ple de Blanes aposta per mancomunar amb Lloret el transport urbà

Aprofitant que aviat acaba la concessió, tots els grups aproven crear una comissió de treball que permeti unir serveis i optimitzar recursos

El ple municipal de Blanes va aprovar per assentiment una moció d'ICV-EUiA per la creació d'una comissió de treball sobre el transport urbà entre els Ajuntaments de Blanes i Lloret que permeti estudiar i treballar per la mancomunació del transport públic urbà entre els dos municipis.

Aprofitant que la concessió a l'actual empresa, Transport Pujol, està a punt d'acabar, Blanes buscarà un nou contracte que beneficiï a nivell econòmic als consistoris. Donat que els dos pobles tenen molt en comú, com va explicar el ponent de la moció, Victor Catalán, i comparteixen rutes, feines i turisme, la mancomunació va estar molt ben valorada pels grups.

La regidora no adscrita, Lourdes Fàbrega, va considerar que "permetrà racionalitzar despeses i augmentar les prestacions" mentre que Salvador Tordera (PP) va afegir que "hi hauria possibles ajudes dels governs centrals". Pel regidor de CiU, Quim Torrecillas, "s'ha d'explotar al màxim l'estalvi" i l'alcalde de Blanes, Josep Marigó (PSC), va afirmar que és "un repte interessant". A Lloret, però, la concessió acaba més tard, i caldrà una nova "plica". En aquest sentit, Marigó va valorar que caldrà "acompassar-se" amb Lloret i fer un primer contracte d'un, dos o tres anys. Serà la Comissió de Transports qui dictaminaria el concurs "provisional" i la Junta de Govern prendrà l'acord, a no ser que la primera plica es faci per més de quatre anys que aniria per Ple.

Desencallen el carrer Colom

D'altra banda, el ple també va aprovar per 15 vots a favor (PSC, CiU, PP) i 5 en contra (ICV-EUiA i Lourdes Fàbrega) finançar part de les obres de reurbanització del carrer Colom amb la quota que paguen els veïns pel clavagueram i altres romanents. Les obres es desencallen però només es començarà canviant el clavegueram i aniran a càrrec d'Aigües de Blanes.

La reurbanització es va aprovar el 2010 amb un cost d'uns 8 milions d'euros. Part d'aquests, 2,1 milions, van arribar d'un crèdit ICO amb un 0,5% d'interessos. Però es va aturar el projecte perquè no es va aconseguir la resta de diners. L'Ajuntament va acceptar el crèdit ICO i es va gastar els diners. Ara, ha d'executar les obres abans del desembre del 2014 o retornar el crèdit. Així, s'han buscat els diners per fer la primera fase (de clavegueram) finançada amb la taxa de clavegueram i romanents de l'Ajuntament i serà Aigües de Blanes qui les executi podent-se gastar un màxim de 2,5 milions d'euros.

Des de l'oposició, ICV i Fàbrega van criticar que s'haguessin gastat uns diners i que ara s'hagi de tornar a hipotecar el futur, iniciant unes obres que no se sap com es podran seguir finançant. El govern del PSC, amb CiU i PP, van defensar, però, que és millor fer-les que no pas retornar el crèdit ICO.

Prem per veure més contingut per a tu