Segueix-nos a les xarxes socials:

Vidreres vetarà avui el pas de camions de gran tonatge pel desdoblament de la N-II

L'Ajuntament vol evitar que passin pel nucli urbà quan comencin les obres d'ampliació de l'autovia entre Sils i Maçanet

Vidreres vetarà avui el pas de camions de gran tonatge pel desdoblament de la N-IIcarles colomer

L'Ajuntament de Vidreres preveu aprovar avui una modificació de l'ordenança de circulació per prohibir el pas de camions de gran tonatge pel centre de la vila. La mesura es pren davant el prompte inici de les obres per desdoblar la N-II entre Sils i Maçanet que l'Estat va adjudicar al desembre. El consistori vol ser previngut i, conscient que durant les obres d'ampliació de la N-II part del trànsit rodat pesat es desviaria pel nucli urbà -amb el consegüent perill per als vianants i cotxes- ha decidit prohibir el pas dels camions de gran tonatge, als quals només els quedaria passar per l'AP-7, excepte els que tinguin la mercaderia amb origen o destí a Vidreres.

La modificació de l'ordenança passarà avui pel ple, on s'espera que la majoria dels grups donin suport a la proposta. El servei de vigilants i la secretaria-intervenció han fet els respectius informes i la Comissió Informativa del 24 de març va emetre el dictamen favorable. En concret, la proposta preveu modificar els articles 37 i 49 de l'ordenança. Al primer, s'aprovarà incrementar de 10 a 30 minuts el màxim permès per estacionar en zones de càrrega i descàrrega per als vehicles de mercaderies.

La segona modificació serà la dels camions. La proposta d'acord justifica la mesura "atès que en breu hi ha prevista una obra d'ampliació de la N-II i les indicacions són que part del trànsit pesat podria desviar-se pel nucli urbà de Vidreres, amb el consegüent perill per als vianants i vehicles". Actualment, l'article 49 que es pretén modificar té dos sub-apartats. El 49.1 fa referència als vehicles especials que tenen un impacte sobre el paviment, els quals necessiten un permís exprés. El 49.2 regula els trenets turístics.

Ara, n'afegiran un tercer. Aquest, especifica que "no es permet la circulació per les vies urbanes i públiques de la població de Vidreres a vehicles o conjunt de vehicles de transport de mercaderies, de 4 eixos o més, amb els eixos en servei o no, i massa màxima autoritzada superior a 26 tones, que es trobin en trànsit. La norma no afectarà els vehicles que l'origen o destí de la mercaderia que transporta estiguin a la població de Vidreres, ni en casos o situacions d'emergència".

La restricció serà vigent abans, durant i després de les obres i afectarà principalment a la C-63 (titularitat de la Generalitat) entre Lloret i Santa Coloma de Farners que creua el municipi de Vidreres.

Amb la inauguració del desdoblament del tram entre Caldes i Sils de la N-II, el passat desembre l'Estat va adjudicar el tram Sils-Maçanet. Això faria que els camions pesats utilitzessin la C-63 dins de Vidreres per anar fins a Maçanet o viceversa. Amb la restricció, els camions haurien d'anar per l'AP-7. Segons l'alcalde, Jordi Camps, "ho fem així perquè no tinguin la temptació de passar per Vidreres, posant en perill els vianants i els altres vehicles, seria un perill". La competència per sancionar els camions que incompleixin la normativa correspondria a la Generalitat.

Un nou semàfor a la C-63

En paral·lel, Camps va avançar que instal·laran un nou semàfor a la C-63 direcció Lloret a l'encreuament amb l'avinguda Mediterrània, a l'alçada del pavelló. S'unirà a les dues rondes i altres dos semàfors, un al costat del Mercadona a la banda de Sils i l'altre al principi del carrer Lloret. "Era una reclamació històrica dels veïns" en un "punt negre amb molts accidents i atropellaments", va dir el batlle. La mesura és "dissuasiva" i s'alentirà el trànsit per evitar, precisament, el pas de grans camions que no tenen la vila com a destí.

Prem per veure més contingut per a tu